ריטריט שבועות - אילן לוטנברג, בסיוע שחר מתן - פתוח לכולן.ם

25/05/2023 עד 31/05/2023
קטגוריית האירוע: 
המורה: 
שם המורה: אילן לוטנברג 
בסיוע: 
שם המורה: שחר מתן 
תנאי השתתפות: 
פתוח לכולם
מיקום: 
שעת התחלה: חמישי 14:00
שעת סיום: רביעי 14:00
סטטוס הקורס: 
הרשמה פתוחה
שימו לב: בצוות קורס זה יש צורך כעת במנהל/ת ומנהל/ת מטבח בלבד, בעלי ניסיון משמעותי בשירות

 

  • מה היא מדיטציית תובנה (ויפאסנה)?
    מדיטציית ויפאסנה הנה תרגול מדיטציה ששורשיו במסורת הבודהיסטית, המהווה חלק מדרך רוחנית המכוונת לחיים של שחרור ועירות. ההתעוררות לרגע ההווה מאפשרת הבנה וקבלה של טבענו ושל טבע הדברים בעולמנו. תרגול זה מכוון אותנו לקשב פנימי הפותח את ליבנו, מעמיק את הבנתנו ומאפשר להכרתנו להתבהר אל החוכמה והחמלה הנמצאות אצלנו ומכאן לחירות פנימית.
  • מה בקורס שמארגנת עמותת תובנה?
    בין אם התנסית במדיטציית תובנה (ויפאסנה) ובין אם ברצונך להתחיל, הקורס מהווה הזדמנות להקדיש את מלוא תשומת הלב והאנרגיה לתרגול השיטה בתנאים אופטימליים. רוב היום מוקדש לתרגול של מדיטציה בהליכה ובישיבה לסירוגין, בפרקי זמן קבועים. בכל יום ניתנות הנחיות מפורטות לגבי טכניקת המדיטציה, ובערב ניתנת שיחה על ידי המורים, אשר עוסקת בעקרונות המדיטציה ובנגיעתם במציאות היומיומית והאישית של חיינו. ברוח המסורת הבודהיסטית, פועלים המורים והצוות בהתנדבות, ואינם מקבלים כל שכר. עם סיום הקורס תינתן אפשרות להעניק תרומה לכיסוי הוצאות נוספות של תובנה ותרומה למורים.

 

דמי הרשמה

דמי הרישום לסופ"ש הם בסך 135 ₪.
דמי ההרשמה מכסים רק חלק קטן מעלויות הקורס, ומטרתם למנוע מקרים של רישום לריטריט ללא הגעה.
בסוף כל קורס המשתתפים יוזמנו לתמוך בנדיבות הלב בעלויות המלאות ובהמשך קיום הפעילויות של תובנה.

זיכוי בעקבות ביטול השתתפות יתאפשר בהתאם למדיניות ההחזרים.

 

התנדבות בקורס

עמותת תובנה מתבססת ומתנהלת ברובה על עבודת מתנדבים. במהלך השנה מתנדבים בקורסים השונים בעין דור כ-200 מתרגלים, וזאת בנוסף לכ-50 פעילים בתפקידים קבועים. לשם קיום הקורסים והצלחתם יש צורך בהרבה ידיים עוזרות כאנשי צוות מטבח ובתפקידי ניהול הקורסים והמטבח.

הנך מוזמן/ת לחוייה המיוחדת והמעשירה של "ריטריט שירות": הזדמנות לשלב תרגול מדיטציה תוך כדי עשייה, נתינה ועבודה כסנגהה: תרגול מעשיר המהווה גשר אל היושבים על הכרית בריטריט ולתרגול ביום-יום. צוות המטבח ומנהלי הריטריט מתרגלים ריטריט שרות לצד ובחפיפה לכלל מתרגלי הקורס. 

הנכם מוזמנים להתנדב ולתרגל תוך כדי עשייה.

מהי משמעות המילה דאנה?

מאז זמנו של הבודהה, המסורת באסיה התומכת בדהרמה (הדרך הרוחנית) היא כזו של נדיבות הדדית. הקהילה המקומית מראה את הערכתה והכבוד שהיא רוחשת לתרגול הרוחני על ידי כך שהיא תומכת במנזרים ובצרכים הבסיסיים של אוכל, ביגוד, מקלט ותרופות. בתמורה, נתמכת הקהילה על ידי הקורסים, הלימוד וההדרכה אשר מוצעים על ידי הנזירים והנזירות. במשך 2,500 שנה סיפק ביטוי חי זה של שיתוף פעולה וקיום הדדי תמיכה רוחנית, הן לקהילה הרוחנית והן לקהילה החילונית.

אודות המורים והמנחים בפעילות זו

אילן לוטנברג לומד ומתרגל שנים רבות את הדרך הבודהיסטית במסורות השונות. ממתרגמי הספרים "קץ הזמן" מאת קרישנמורטי, "מה שלימד הבודהה" מאת ואלפולה ראהולה, ו"סמא סטי" מאת פאיוטו. ממקימי אתר "בודהיזם בישראל", מעורכי כתב העת המקוון של "בודהיזם בישראל", ומיוזמי תכנית "שבילים רבים דהרמה אחת". אילן מלמד בודהיזם ומדיטציה במסגרות שונות. גישתו משלבת לימוד מעמיק של המקורות בשילוב התרגול המדיטטיבי ויישומיו המעשיים כאימון יום-יומי ודרך חיים המובילה לערות ולחופש. אילן מלמד ומלווה מנחים בפרויקט "מדיטציה אחד על אחד", המציע הנחיה אישית וליווי בתרגול מדיטציה למתמודדים עם סרטן ומחלות מאיימות חיים.   דאנה לאילן...
Ilan is a teacher and educator by profession. He came across Buddhism while a Philosophy student and since 1996 has been studying and practicing the Buddhist path with numerous teachers from the Theravada and Mahayana traditions. He is a founding member of "Akoda" and "Middle Way", organizations that bring tools and insights from the Buddhist practice into social action for promoting a culture of non-violence, compassion and peace. He is a co-translator into Hebrew of the books End of Time by Krishnamurti, What the Buddha Taught, by Walpola Rahula and Samasati-An Exposition of Right...