ריטריט מדיטצית תובנה (ויפאסנה) בהנחיית יונתן דומיניץ ורני עובדיה

12/07/2020 עד 18/07/2020
קטגוריית האירוע: 
המורה: 
שם המורה: יונתן דומיניץ 
שם המורה: רני עובדיה 
תנאי השתתפות: 
פתוח לכולם
מיקום: 
שעת התחלה: ראשון 14:00
שעת סיום: שבת 14:00
סטטוס הקורס: 
הרשמה פתוחה
אנחנו מאוד שמחים על חידוש הפעילות של תובנה בעין דור!
 
עדכון 7 ביולי: הריטריט אכן עומד להתקיים, נתנהל לפי ההגבלות החדשות, כך שהשיחות וההנחיות יתקיימו בחוץ בשעות הקרירות יותר ובמקום מוצל וישיבות המדיטציה השקטות יתקיימו בשלושה אולמות שונים.
 
על מנת לעמוד בהגבלות הקורונה וכדי למנוע הדבקה, ננקטים הצעדים הבאים:
 
1. לינה:
הלינה תהיה בחדרים של שניים: על כן ההרשמה תהיה כרוכה בתשלום מראש של עלות הקורס, שהינה 1,211 שח.
העלות היא לכל הריטריט, וכוללת את הלינה, האוכל, עלויות ארגון הקורס ועלויות עקיפות.
 
ניתן גם להביא אוהל: במקרה הזה העלות תהיה 1,031 שח. אנא עשו מלאו את טופס ההרשמה וב"צרכים מיוחדים" ציינו שאתם רוצים להיות באוהל. הלינה באוהל היא ליחידים בלבד.

במהלך ההרשמה יש אפשרות לפנות אלינו אם אין ביכולתיכם לשלם את דמי ההשתתפות.  נבהיר כי אנחנו לא מעוניינים שאנשים לא ישתתפו בקורס בשל מגבלה כספית. אנא פנו בנושא ל- rishum@tovana.org.il

דמי ביטול:

ההחזר הכספי תלוי במועד הביטול:
עד שבועיים לפני הקורס: החזר כספי מלא
פחות משבועיים לפני הקורס: ייגבו דמי ביטול של 135 שח
 

2. במהלך היום: 

בשל מגבלות הקורונה הנחיות המדיטציה והשיחות יתנהלו בחוץ בשעות הבוקר והערב או בקבוצות קטנות.

כל אחד יוכל לבחור האם לתרגל מדיטציה בישיבה באולם או באחת הכיתות הקטנות, בחדר, או בחוץ.

נתנהל בארוחות ובמרחבים הציבוריים בהתאם להנחיות הקורונה תוך הקפדה על היגיינה.
ההנחיות הן שיש לשים מסיכה בכל המרחבים הציבוריים ולשמור מרחק.

ויפאסנה היא טכניקה המבוססת על שילוב של התבוננות רגועה וערנית בתהליכי גוף והכרה, מסייעת לפיתוח כלי התמודדות עם תהפוכות החיים ומעודדת שלווה, חוכמה וחמלה.

בין אם התנסית במדיטציית תובנה (ויפאסנה) ובין אם ברצונך להתחיל, הקורס מהווה הזדמנות להקדיש את מלוא תשומת הלב והאנרגיה לתרגול השיטה בתנאים אופטימליים.

רוב היום מוקדש לתרגול של מדיטציה בהליכה ובישיבה לסירוגין, בפרקי זמן קבועים. בכל יום ניתנות הנחיות מפורטות לגבי טכניקת המדיטציה, ובערב ניתנת שיחה על ידי המורים, אשר עוסקת בעקרונות המדיטציה ובנגיעתם במציאות היומיומית והאישית של חיינו.

במהלך הקורס מתקיימות שיחות קבוצתיות עם המורים, בהן ניתנת הזדמנות לשתף ולחקור את התנסויותינו. כמו כן ניתנת אפשרות למפגשים אישיים עם המורים.

 

מהו קורס בתובנה?

אם לא השתתפת בעבר בקורס של תובנה אנא קרא/י מהו קורס בתובנה?

התנדבות בקורס

עמותת תובנה מתבססת ומתנהלת ברובה על עבודת מתנדבים. במהלך השנה מתנדבים בקורסים השונים בעין דור כ-200 מתרגלים, וזאת בנוסף לכ-50 פעילים בתפקידים קבועים. לשם קיום הקורסים והצלחתם יש צורך בהרבה ידיים עוזרות כאנשי צוות מטבח ובתפקידי ניהול הקורסים והמטבח.
הנך מוזמן/ת לחוייה המיוחדת והמעשירה של "ריטריט שירות": הזדמנות לשלב תרגול מדיטציה תוך כדי עשייה, נתינה ועבודה כסנגהה: תרגול מעשיר המהווה גשר אל היושבים על הכרית בריטריט ולתרגול ביום-יום. צוות המטבח ומנהלי הריטריט מתרגלים ריטריט שרות לצד ובחפיפה לכלל מתרגלי הקורס.
הנכם מוזמנים להתנדב ולתרגל תוך כדי עשייה.
 

מהי משמעות המילה דאנה?

מאז זמנו של הבודהה, המסורת באסיה התומכת בדהרמה (הדרך הרוחנית) היא כזו של נדיבות הדדית. הקהילה המקומית מראה את הערכתה והכבוד שהיא רוחשת לתרגול הרוחני על ידי כך שהיא תומכת במנזרים ובצרכים הבסיסיים של אוכל, ביגוד, מקלט ותרופות. בתמורה, נתמכת הקהילה על ידי הקורסים, הלימוד וההדרכה אשר מוצעים על ידי הנזירים והנזירות. במשך 2,500 שנה סיפק ביטוי חי זה של שיתוף פעולה וקיום הדדי תמיכה רוחנית, הן לקהילה הרוחנית והן לקהילה החילונית.

אודות המורים והמנחים בפעילות זו

יונתן דומיניץ
מתרגל מדיטציה וצועד בדרך הדהרמה מאז 1997. רואה את תורת השחרור שלימד הבודהה כהשראה עצומה לחיים ערים וכגישה שניתנת לתרגול וליישום בכל רגע ולהביאה לכל היבט של חיי היומיום, על כרית המדיטציה ומחוצה לה. מלמד ומנחה פעילויות מדיטציה ודהרמה תוך שימת דגש על יישום והפנמת הדהרמה בחיי היום יום. ממייסדי פרוייקט 'מדיטציה 1:1' שבו מתרגלי מדיטציה ותיקים מציעים לימוד וליווי דרך מדיטציה לחולי סרטן בבתיהם. מורה לחשיבה יצירתית ומייסד MINDSCAPES , נשוי ואב לשנים, מתגורר בתל אביב. דאנה ליונתן דומיניץ
Yonathan practices insight meditation since 1997. Since 2002 he teaches Insight meditation courses and retreats. Among other activities he also teaches meditation courses and programs for cancer patients in hospitals, as well as meditation courses for executives, artists and creatives, with an emphasis on applying the Dharma to everyday life. To support himself and his family, he leads courses and seminars on creativity. Yonathan is married and a father of two children.   דאנה ליונתן דומיניץ
רני עובדיה
התוודעה לויפאסאנה בשיטת ס. ג’י. גואנקה ב-1998, כשעבדה כבר כפסיכולוגית קלינית, והיתה אם לשלושה בנים. פירות התירגול וכח השכנוע הפנימי שהרגישה ביחס להשקפת העולם שבבסיסו, שכנעו אותה מייד, לצד חרטה עמוקה על שלא הסתייעה בכלים שתירגול תשומת לב קשובה וריכוז עמוק מציעים לעזור בהם הן לעצמה והן למטופלים. למדה שלוש שנים בתוכנית פסיכודהרמה, תירגלה בריטריטים בהודו ובקורס מהמודרה 1 עם יונגי מינגור רינפוצ’ה, ממנו קיבלה שם חסות וברכת דרך. השתתפה בארבעה מחזורים בתוכנית מאפשרי דהרמה שהנחה כריסטופר טיטמוס, ובריטריטים רבים. ב2004 אימצה את הדהרמה כדרך חיים שלמה ומאז גם מלמדת ומנחה קבוצות מדיטציה ודהרמה במסגרת...
Reni is a Vipassana and Dzogchen practitioner and brings the fruits of her practice to her therapeutic work. She is a supervisor for other therapists, a teacher and a facilitator. Reni is a grandmother of three grandchildren. She is a member of "Standing Together" organization and supports the 'Movement for the Quality of Government in Israel'. Zealous for human rights and dignity in human-society relations, at all ages and at all levels of citizenship. Does not believe human beings are the crown of creation, and cares about the earth.     דאנה לרני עובדיה