ריטריט מדיטצית תובנה (ויפאסנה) בהנחיית כריסטופר טיטמוס ומנחים נוספים

03/09/2019 עד 10/09/2019
קטגוריית האירוע: 
המורה: 
בסיוע: 
שם המורה: נטע לוי 
שם המורה: אסף כץ 
תנאי השתתפות: 
פתוח לכולם
מיקום: 
שעת התחלה: שלישי 14:00
שעת סיום: שלישי 14:00

שימו לב לתאריכי הקורס העדכניים - 3-10/9.

ויפאסנה היא טכניקה המבוססת על שילוב של התבוננות רגועה וערנית בתהליכי גוף והכרה, מסייעת לפיתוח כלי התמודדות עם תהפוכות החיים ומעודדת שלווה, חוכמה וחמלה.

בין אם התנסית במדיטציית תובנה (ויפאסנה) ובין אם ברצונך להתחיל, הקורס מהווה הזדמנות להקדיש את מלוא תשומת הלב והאנרגיה לתרגול השיטה בתנאים אופטימליים.

רוב היום מוקדש לתרגול של מדיטציה בהליכה ובישיבה לסירוגין, בפרקי זמן קבועים. בכל יום ניתנות הנחיות מפורטות לגבי טכניקת המדיטציה, ובערב ניתנת שיחה על ידי המורים, אשר עוסקת בעקרונות המדיטציה ובנגיעתם במציאות היומיומית והאישית של חיינו.

במהלך הקורס מתקיימות שיחות קבוצתיות עם המורים, בהן ניתנת הזדמנות לשתף ולחקור את התנסויותינו. כמו כן ניתנת אפשרות למפגשים אישיים עם המורים.

לכריסטופר טיטמוס ייסיעו ברטריט זה: אסף כץ, גיא סעאתי, נטע לוי ושירלי טפר.

A Silent Insight/Vipassana Retreat
 
A classical Vipassana Retreat with an exploration of the detailed instructions from the Anapanasati Sutta. The retreat will include direct inquiry into the nature of reality and instructions to overcome difficult mind states.
 

  • בחודשים אוגוסט, ספטמבר ואוקטובר הבניין המיועד ללינה בחדר לבד/ריטריט אישי לא יעמוד לרשות תובנה ועל כן, לצערנו, לא נוכל להציע אפשרויות אלו. 
    • הגעה לעין דור בשעה 14:00 לצורך רישום והתארגנות.
    • הריטריט יסתיים ביום חמישי בשעה 14:00.
    • הריטריט מתאים לכולם - חדשים למדיטציה ובעלי נסיון
    • הריטריט ניתן במסורת הדאנא - נתינה על פי נדיבות הלב.
    • הקורס יתקיים באנגלית ובעברית - תרגום ינתן במידת הצורך.
    הקורס יונחה ע"י כריסטופר טיטמוס בסיוע מנחי תובנה גיא סעאתי, נטע לוי ואסף כץ ויחד עם שירלי טפר
     
    שירלי טפר שחקנית תאטרון ומדריכה בשיטת גרינברג בעברה, שירלי פגשה את הבודהיזם לראשונה בצפון הודו בשנת 1996. מאז, למדה ותרגלה יוגה ופטאנג'לי, ודנטה, אדוויטה ודנטה, זן בודהיזם, בון ותרוודה  בהודו, אירופה, ארה"ב וישראל . חיה ולימדה במשך מספר שנים במרכז יוגה ומדיטציה באירופה. בעשר השנים האחרונות לומדת גם אנתרופוסופיה ועוסקת בחינוך ולדורף בגיל הרך. במסעה הרב-גוני, שירלי חוקרת אל תוך האמת המשותפת המשתקפת בתורות השונות, הנדמות לעיתים כסותרות זו את זו, במסע אל החופש והאהבה.

    מהו קורס בתובנה?

    אם לא השתתפת בעבר בקורס של תובנה אנא קרא/י מהו קורס בתובנה?

    התנדבות בקורס

    עמותת תובנה מתבססת ומתנהלת ברובה על עבודת מתנדבים. במהלך השנה מתנדבים בקורסים השונים בעין דור כ-200 מתרגלים, וזאת בנוסף לכ-50 פעילים בתפקידים קבועים. לשם קיום הקורסים והצלחתם יש צורך בהרבה ידיים עוזרות כאנשי צוות מטבח ובתפקידי ניהול הקורסים והמטבח.

    הנך מוזמן/ת לחוייה המיוחדת והמעשירה של "ריטריט שירות": הזדמנות לשלב תרגול מדיטציה תוך כדי עשייה, נתינה ועבודה כסנגהה: תרגול מעשיר המהווה גשר אל היושבים על הכרית בריטריט ולתרגול ביום-יום. צוות המטבח ומנהלי הריטריט מתרגלים ריטריט שרות לצד ובחפיפה לכלל מתרגלי הקורס. 

    הנכם מוזמנים להתנדב ולתרגל תוך כדי עשייה.

    מהי משמעות המילה דאנה?

    מאז זמנו של הבודהה, המסורת באסיה התומכת בדהרמה (הדרך הרוחנית) היא כזו של נדיבות הדדית. הקהילה המקומית מראה את הערכתה והכבוד שהיא רוחשת לתרגול הרוחני על ידי כך שהיא תומכת במנזרים ובצרכים הבסיסיים של אוכל, ביגוד, מקלט ותרופות. בתמורה, נתמכת הקהילה על ידי הקורסים, הלימוד וההדרכה אשר מוצעים על ידי הנזירים והנזירות. במשך 2,500 שנה סיפק ביטוי חי זה של שיתוף פעולה וקיום הדדי תמיכה רוחנית, הן לקהילה הרוחנית והן לקהילה החילונית.

    אודות המורים והמנחים בפעילות זו

    מבכירי מורי הדהרמה במערב. בשנות ה-70 חי כנזיר בודהיסטי בתאילנד ובהודו במשך 6 שנים כתלמידו של אג'הן בודהאדסה . מאז שנות השבעים הוא מנחה ברחבי העולם קורסים של מדיטצית תובנה. כריסטופר הוא ממקימי גאיה האוס באנגליה, היוזם של תכנית להכשרת מתווכי דהרמה באירופה ובישראל ומשתתף פעיל בהליכות למען השלום. סופר ומשורר, מחברם של ספרים רבים, ממיסדי ארגון יעוץ בינלאומי לשלום ברוח הבודהיזם. כריסטופר מעורב בפעילות קהילת הדהרמה בישראל, ובפעילות למען השלום במזרח התיכון ובעולם כולו. כריסטופר מתגורר בטוטנס , דבון שבאנגליה. ספרים פרי עטו: Spirit of Change The Profound and the Profane Fire Dance and Other Poems...
    One of the most senior Dharma teachers in the West. In the 1970's, Christopher lived as a Buddhist monk in Thailand and India for six years as the student of Ajhan Buddhadasa. Since then, he has taught insight meditation courses across the world. Christopher is the co-founder of the Gaia House in England, the initiator of a training program for Dharma teachers in Europe and Israel, one of the founders of an international advisory organization for the spreading of peace in the Buddhist spirit, and an active participant in peace marches.   Christopher Titmus will visit Israel as a guest of...