חופן של עלים

תרגום מאת מאיר זוהר

      "חופן של עלים" הוא תרגום לעברית של לקט כתבים מהמסורת הבודהיסטית. זהו לקט מתורתם של הבודהא ותלמידיו, לפי התרגול ואורח החיים בכפר-שזיף (Plum Village), בהדרכתו של תיק נהאט האן (Thich Nhat Hanh). המתרגם, מאיר זוהר (Thich Chan Phap Minh), חי שש שנים בכפר-שזיף, שם הוסמך כנזיר בודהיסטי על-ידי תיק נהאט האן.

 

החלק הראשון, "דרך הלב", מתאר את 'אמנות החיים בתשומת-לב', התרגול ואורח החיים בקהילה בודהיסטית מודרנית, תוך שימת דגש על תרגולי תשומת-הלב: כללי התנהגות מוסרית שהם הבסיס לחיים בתשומת-לב, חיים של מעורבות ופתיחות. "דרך הלב" כוללת גם את 'סדר התרגול היומי': קריאת דרשות ומזמורים, וגם תרגולים נוספים: 'אפיים ארצה', וטקסים לקריאת ומסירת תרגולי תשומת-הלב.

החלק השני, "חכמת הלב", כולל 22 דרשות מהמסורת הבודהיסטית, ביניהן 'הדרשה על האהבה', 'הדרשה על תשומת-לב לנשימה', 'הדרשה על ארבעת הבסיסים של תשומת-הלב', 'הדרשה על ארבע האמיתות הנעלות', 'הדרשה על הבודהיסאטבא של החמלה הגדולה', 'הדרשה על המקום של האושר הנפלא', 'הדרשה על היהלום שחודר מבעד לאשליה', ו- 'הדרשה על לב של הבנה שלמה'. "חכמת הלב" כוללת גם מזמורים וכתבים נוספים מהמסורת הבודהיסטית, וגם כמה מאמרים מאת תיק נהאט האן. בסופו של הלקט מופיע 'מילון שמות ומונחים', המגיש הגדרות והסברים קצרים לשפע המילים והמושגים המצויים בכתבים.

      המתנה של הדהרמא מוגשת לכולם. השימוש ב"חופן של עלים", בחלקו או בשלמותו, בכל דרך שהיא, יתקבל בברכה, כל עוד:

(1) השימוש נעשה ללא שינויים, ותוך ציון המקור;

(2) השימוש נעשה שלא למטרות רווח, ברוח של נדיבות ורוחב-לב.

"חופן של עלים" הוא אוצר יקר-ערך שיכול לתמוך בנו בדרך התרגול.

ניתן להשיג את "חופן של עלים" (כקובץ PDF) בקישור זה