ריטריט ויפסנא אונליין - בהנחיית קרן ארבל ויהל אביגור - הרשמה סגורה

02/02/2021 עד 06/02/2021
קטגוריית האירוע: 
המורה: 
שם המורה: קרן ארבל 
שם המורה: יהל אביגור 
תנאי השתתפות: 
לפחות ריטריט ויפסנא אחד בשתיקה או 3 סופי שבוע בשתיקה.
שעת התחלה: שלישי 19:00
שעת סיום: שבת 13:00

מסגרת ריטריט אונליין

 

מוזמנות.ים לריטריט ויפסנא אונליין. זו הזדמנות מיוחדת להתפנות לתרגול המשכי ומעמיק מבלי לצאת מהבית. זמן נהדר לתת לדהרמה להזין אותנו ולתמוך בנו על מנת שנוכל אנו לתמוך ולהזין הלאה. 

הריטריט הזה דורש התמסרות לימי תרגול מלאים (שכוללים הפסקת צהריים ארוכה) ולכן מתאים רק למי שיכול.ה להתמסר ללו"ז כולו.

כל מה שנדרש, הוא לפנות את הזמן כמו ביציאה לריטריט רגיל, וחדר שבו אנחנו יכולות.ים לשבת. גם אם שאר בני המשפחה נמצאים בבית, כל מה שצריך זו מחויבות והתמסרות ללוח הזמנים. כל השאר יהיה חלק מהתרגול שלנו.


הבקשה שלנו מבחינת השתתפות בריטריט:

כדי לאפשר לתרגול להתבסס ולייצר רצף והמשכיות של התרגול ותמיכה הדדית, בהרשמה לריטריט זה, ישנה התחייבות להשתתף בשני סשנים ארוכים בכל יום:

9:30-12:45 (סשן שיכלול הנחיות לתרגול, ותרגול מדיטציה בישיבה והליכה).
15:15-21:00 (סשן שיכלול ישיבה שקטה, מדיטציה מונחית ושיחת דהרמה).

תהיה הפסקת צהריים ארוכה בין 12:45 ועד 15:15.

ביום שלישי: יום פתיחת הריטריט, ההתחייבות היא להגיע משיחת הפתיחה ב 19:00 ועד סיום היום ב 20:30. לא ניתן יהיה להשתתף בריטריט מבלי להגיע מ 19:00.
ביום שבת: ההתחייבות היא להגיע לסשן הבוקר עד סיומו ב 15:00.

חוץ מזמנים אלו, יהיה תרגול נוסף בישיבה בבקרים בין 7:00- 8:15 (שיכלול ישיבה ותנועה).

 

לוח זמנים כללי:

שלישי:

19:00-20:30 **  - שיחת פתיחה ותרגול

רביעי עד שישי:
07:00-08:15      - ישיבה ותנועה
הפסקה - א. בוקר
09:30-12:45 **  - הנחיות לתרגול, ותרגול מדיטציה בישיבה והליכה
הפסקה - א. צהריים
15:15-18:00 **  -  ישיבה, הליכה ושיחת דהמה
הפסקה - א. ערב
19:30-21:00 **  -  מדיטציה מונחית ותרגול קצר של הליכה וישיבה 

שבת:
07:00-08:15      - ישיבה ותנועה
הפסקה - א. בוקר
09:30-15:00 **  - הנחיות לתרגול, ותרגול מדיטציה בישיבה והליכה

** יש התחייבות להגיע לסשן

 

הפעלת מצלמה:
בנוסף, ההצטרפות מותנית בפתיחת מצלמה, בנוכחות מלאה. ננסה ליצור מרחב משותף שבו אנחנו נוכחות.ים כולנו. כשכולנו מפעילות.ים את המצלמה, מתאפשרת אינטימיות למרות המרחק, ומחוייבות משותפת לכל אורך התרגול. 

בזמן תרגול בהליכה, נשאיר את המצלמה פתוחה גם כן, כדי שתהיה תחושה משותפת של תרגול שקט בהליכה. כך תוכלו גם לשמוע את הפעמון שמחזיר אותנו שוב לישיבה.

למי שקשה לשבת מול המסך, אפשר בהחלט, בזמני ישיבות מדיטציה לשבת עם הפנים לכיוון אחר כדי להקל על העיניים.

 

חשוב לנו מאוד לבקש גם:

- להגיע בזמן ולהישאר עד סוף הסשן. כאשר א.נשים מצטרפות.ים מאוחר או עוזבים מוקדם את אולם המדיטציה הוירטואלי, זה פורם את תחושת הסנגהה.
- למצוא פינה שקטה ונוחה לשבת בה בבית. לנתק את הטלפונים ולסגור חלונות אחרים במחשב. אנא סכמו עם יושבי הבית שיסתדרו במידת האפשר בלעדיכן/ם לאורך המפגש כולו.

 

לפירוט על הכנות לריטריט און ליין מהבית - לחצ/י כאן :  קישור

 

השתתפות בריטריט תאפשר:

•  מסגרת תומכת תרגול

•  תמיכה על ידי הנחייה ולימוד, זמן לשאלות ומפגשים בקבוצות קטנות

•  תחושת חיבור ותמיכה הדדית עם קהילת התרגול של תובנה.

 
 
 
פרטים לגבי ההרשמה
 
הליך ההרשמה 
כל משתתפ/ת, צריכ/ה למלא טופס רישום בנפרד.
מספר המקומות בריטריט מוגבל - אנא מלא.י הרשמה רק אחרי שוידאת שיש באפשרותך להתחייב לכל הימים ולתנאי הריטריט
 
עלויות הקורס
עמותת תובנה אינה נתמכת על ידי גוף או מוסד כלשהו. במרבית פעילותיה, היא פועלת ברוח המסורת העתיקה של "דאנה" (נתינה מתוך נדיבות הלב). 
הפעילויות מתקיימות בזכות נדיבות ליבן/ם של מתרגלות/ים התומכות/ים בעמותה בתרומות כספיות, וכן בזכות נדיבות ליבן/ם של מספר גדול של פעילות/ים ומתנדבות/ים הפועלות/ים ללא שכר.
 
עלויות הקורס נחלקות לשני חלקים - אנא קראו בתשומת לב:
 
1. 'דמי השתתפות' 
עבור הקורס אנו גובים דמי השתתפות שנועדו לכיסוי הוצאות הקורס המשולמים ישירות לעמותת תובנה ואינם מועברים למנחים.
את דמי ההשתתפות יש לשלם מראש בלבד. אנו מציעים מחיר שנועד לחבר בין הצורך בכיסוי הוצאות לבין רוח הדאנה (נדיבות). 
 
המחיר למשתתפ/ת הוא 300 ש"ח. 
את/ה מוזמנת לשלם סכום זה או סכום גבוה יותר, כדי לסייע לתובנה להמשיך ולהציע את הקורסים ולתמוך במי שאין ביכולתה/ו לשלם.
מי שאין ביכולתם/ן לשלם את הסכום המלא אנא שלמו את מה שמתאפשר לכם. 
 
2. תמורה למורה
ההוראה בקורס ניתנת במסורת ה'דאנה' – נדיבות הלב: ללא מחיר נקוב מראש על מנת לאפשר לכל מי שמעונינ/ת להגיע ולתרגל ללא תלות במצב כלכלי.
זוהי תמיכה קהילתית בה כל אחד ואחת נותנים לפי יכולתם/ן על מנת לסייע גם לאלה שידם אינה משגת במקביל.
בסיום הקורס המשתתפים והמשתתפות מוזמנים/ות לתמוך מנדיבות ליבם במורות ובהמשך הוראת הדהרמה בדרך זו.
 
ביטולים
מספר המקומות בקורס מוגבל.
אם אינך יכול/ה להגיע לקורס אנא בטל/י הששתפותך בלינק שלמעלה.
 
החזר תשלום במקרה ביטול:
מי שביטל/ה את הרשמה עד שבוע לפני תחילת הקורס ת/יקבל החזר מלא של דמי ההשתתפות
מי שת/יבטל לאחר מכן, לא ת/יוכל לקבל החזר.

 

מהי משמעות המילה דאנה?

מאז זמנו של הבודהה, המסורת באסיה התומכת בדהרמה (הדרך הרוחנית) היא כזו של נדיבות הדדית. הקהילה המקומית מראה את הערכתה והכבוד שהיא רוחשת לתרגול הרוחני על ידי כך שהיא תומכת במנזרים ובצרכים הבסיסיים של אוכל, ביגוד, מקלט ותרופות. בתמורה, נתמכת הקהילה על ידי הקורסים, הלימוד וההדרכה אשר מוצעים על ידי הנזירים והנזירות. במשך 2,500 שנה סיפק ביטוי חי זה של שיתוף פעולה וקיום הדדי תמיכה רוחנית, הן לקהילה הרוחנית והן לקהילה החילונית.

אודות המורים והמנחים בפעילות זו

מתרגלת לומדת וחיה את הדרך הבודהיסטית משנת 1997, אז פגשה לראשונה את מדיטציית הויפסנא בהודו. מאז למדה ותרגלה עם מורים רבים במסורת הבודהיסטית בארץ ובעולם. משנת 2010 קרן מקדישה חודשיים בשנה לריטריטים ארוכים של התבודדות ותרגול.‎ קרן מלמדת דהרמה, מיינדפולנס ומדיטציית ויפסנא בעמותת תובנה, ב"נלנדה": מרחב ללימוד ותרגול הדרך הבודהיסטית, ובמסגרות נוספות. היא בעלת תואר דוקטור בלימודי בודהיזם. האימון המדיטטיבי האישי, לצד השיח המתמשך עם החכמה הבודהיסטית והרלוונטיות שלה לחיינו כאן ועכשיו, מנחים את דרכה ואת אופן הוראתה. קרן שמה דגש על גישה מלאת סקרנות, גמישות ושמחה בתרגול המדיטציה ועל הרלוונטיות של תרגול זה...
Keren has been immersed in Buddhist practice since 1997, practicing with variety of teachers in Asia and the West. Keren also holds a PhD in Buddhist Studies. Keren teaches workshops and retreats on mindfulness and insight meditation (vipassana), loving kindness (metta) and Buddhist wisdom at the Israeli Insight Meditation Society (“Tovana”). She is a co-founder and a teacher at “Nalanda“: an Israeli Buddhist institute dedicated to contemplative study of the Buddhist path. In her dharma practice she is drawn to periods of seclusion and intensive practice. Since 2010 Keren dedicates two...
יהל מתרגל מאז 2006 במסורות תרוודיות ובמסורת של מדיטציית תובנה. מאז 2013 מלווה על ידי המורה רוב ברבאה, והוסמך על ידו להוראה בשנת 2019. הוא מלמד במרכז המדיטציה Gaia house באנגליה. בוגר התוכנית התלת-שנתית ללימודי 'האקומי' - פסיכותרפיה התנסותית, ומסייע בליווי ההכשרה של השיטה. בשנים האחרונות מתרגל ומלמד תרגולי תובנה בדגש על ריקות; תרגולי סמאדהי; איכויות הלב ועבודה עם רגשות במדיטציה.   דאנה ליהל אביגור   לאתר של יהל אביגור, להקלטות שיחות דהרמה והנחיות מדיטציה, כתבים, ומאמרים מתורגמים: https://dharma-reflections.com/
Yahel Avigur has been a devoted practitioner of insight meditation since 2003, combining practices from several Buddhist traditions. Since 2013 he’s practiced with the guidance of Rob Burbea, and in 2020 completed his teacher-training under his guidance. For the last four years Yahel has been teaching Dharma in Israel. He is also dedicated to educational work and social activism, and practices Hakomi, a meditative-dialogical approach to psychological healing.    Yahel's website: https://dharma-reflections.com/     דאנה ליהל אביגור