מתרגל מזה למעלה מעשרים שנים במסורת הויפסנא והבודהיזם הטיבטי, בתוכן תקופות תרגול ארוכות בתאילנד, הודו ונפאל. משלב תרגול ויפסנא עם דגש על פיתוח וטיפוח איכויות הלב והחמלה המעשית שמתבטאת בפעולה בעולם. מלמד פילוסופיה ובודהיזם במסגרות שונות. בעבודת הדוקטורט מציג תפיסה חינוכית בת-זמננו המבוססת על הדרך הבודהיסטית ועל הבודהיזם המעורב-חברתית.
דאנה לאסף סטי אל-בר
סרטוני יוטיוב
לפרטים נוספים, מאמרים ואירועים באתר של סטי - https://meditations.org.il/
קישור לעמוד יוטיוב עם הקלטות – כאן.
Assaf has been practicing for 20 years in the Vipassana and Tibetan traditions. He had practiced extensively in Thailand, India and Nepal. He combines vipassana practice with emphasis on developing and cultivating qualities of heart and practical compassion, expressed through being involved in the world. He teaches Philosophy and Buddhism and also works on a PhD thesis aimed at presenting a contemporary educational approach based on the Buddhist path and the socially engaged Buddhism.
דאנה לאסף סטי אל-בר
Youtube videos
For more details, articles and events, go to - https://meditations.org...
מתרגל מדיטציה ואת דרך הדהרמה מאז 2007, בעיקר מעולם הויפאסנה אך גם ממסורות של אי שניות.
תרגל במשך תקופות ממושכות בישראל ובחו׳׳ל.
מאז 2016 גר בכליל והינו חלק מצוות ׳משיב נפש׳, מרכז ובית לתרגול רוחני ברוח הבודהיזם.
מתעסק בעיקר בהבאת התרגול לחיי היומיום וחיזוק הראייה הרחבה של הדהרמה כדרך רוחנית שלמה הכוללת פיתוח של תבונה, התנהגות מוסרית ופיתוח התודעה.
רואה חשיבות בפיתוח ויצירה של קהילות מתרגלות, כדרך לשחרור אישי וקולקטיבי.
פעיל בנושאים חברתיים, סביבתיים ופוליטים.להצטרפות לרשימת תפוצה
Has been practicing meditation and the path of the Dharma since 2007' mostly from the Vipassana tradition and also from No-Duality traditions. Has practiced for long periods in Israel and abroad. Since 2016 has been living in Clil and taking part of the staff of Meshiv Nefesh, a center and home for spiritual practice in the spirit of Buddhism.
Mostly dealing with bringing the practice to everyday life and strengthening the wide vision of the Dharma as a whole spiritual path which includes the development of wisdom, moral conduct and development of the mind.
Sees much importance in...