סופ״ש ארוך של מדיטצית תובנה (ויפאסנה) בליווי אישי בהנחיית סטיבן פולדר ומנחים נוספים

02/01/2019 עד 05/01/2019
קטגוריית האירוע: 
המורה: 
שם המורה: סטיבן פולדר 
בסיוע: 
שם המורה: נטע לוי 
שם המורה: תמי ברקאי 
שם המורה: זאב בן-אשר 
שם המורה: נורית טולנאי 
שם המורה: אסף כץ 
שם המורה: סהר רוקח 
תנאי השתתפות: 
פתוח לכולם
מיקום: 
שעת התחלה: רביעי 14:00
שעת סיום: שבת 18:00
חלק ניכר מהזמן אנו חיים במצב של "טייס אוטומטי", נענים בצורה אוטומטית לדפוסי חשיבה שהשתרשו בהכרה והפכו להרגלים שמתנים את תגובותינו.
ההתבוננות השקטה והאובייקטיבית פנימה עוזרת לנו לראות תבניות אלו ששולטות בחיינו, להבין מה מפעיל אותנו ולהשתחרר מדפוסים והתניות שכובלים אותנו וגורמים לנו סבל. כאשר התרגול מעמיק, מתפתחות יציבות ושלווה, ומעמיקות התבונה והחמלה.
 
קורס זה יהיה דומה לקורסי סוף שבוע אחרים בתובנה- טעימה מתרגול שקט של מדיטצית ויפאסנה. יחד עם זאת יהיה בו שוני- חלק גדול מהקורס יהיה אישי.
בהנחיה ישתתפו מספר מנחים וכל אחד מהמתרגלים יפגש כל יום עם אחד מהם לקבלת הנחיות אישיות, לשיתוף ושיחה על חוויות התרגול במטרה לאפשר תובנות.
צורה זאת היא תזכורת למסורת עתיקה הנהוגה מתקופת הבודהה בה מתרגלים ותיקים מציעים הנחיות למתרגלים מנוסים פחות.

 

מהו קורס בתובנה?

אם לא השתתפת בעבר בקורס של תובנה אנא קרא/י מהו קורס בתובנה?

התנדבות בקורס

עמותת תובנה מתבססת ומתנהלת ברובה על עבודת מתנדבים. במהלך השנה מתנדבים בקורסים השונים בעין דור כ-200 מתרגלים, וזאת בנוסף לכ-50 פעילים בתפקידים קבועים. לשם קיום הקורסים והצלחתם יש צורך בהרבה ידיים עוזרות כאנשי צוות מטבח ובתפקידי ניהול הקורסים והמטבח.

הנך מוזמן/ת לחוייה המיוחדת והמעשירה של "ריטריט שירות": הזדמנות לשלב תרגול מדיטציה תוך כדי עשייה, נתינה ועבודה כסנגהה: תרגול מעשיר המהווה גשר אל היושבים על הכרית בריטריט ולתרגול ביום-יום. צוות המטבח ומנהלי הריטריט מתרגלים ריטריט שרות לצד ובחפיפה לכלל מתרגלי הקורס. 

הנכם מוזמנים להתנדב ולתרגל תוך כדי עשייה.

מהי משמעות המילה דאנה?

מאז זמנו של הבודהה, המסורת באסיה התומכת בדהרמה (הדרך הרוחנית) היא כזו של נדיבות הדדית. הקהילה המקומית מראה את הערכתה והכבוד שהיא רוחשת לתרגול הרוחני על ידי כך שהיא תומכת במנזרים ובצרכים הבסיסיים של אוכל, ביגוד, מקלט ותרופות. בתמורה, נתמכת הקהילה על ידי הקורסים, הלימוד וההדרכה אשר מוצעים על ידי הנזירים והנזירות. במשך 2,500 שנה סיפק ביטוי חי זה של שיתוף פעולה וקיום הדדי תמיכה רוחנית, הן לקהילה הרוחנית והן לקהילה החילונית.

אודות המורים והמנחים בפעילות זו

ד"ר סטיבן פולדר הוא ממובילי התרגול הבודהיסטי בישראל, המייסד ומורה הבכיר של "עמותת תובנה". מעורבותו במדיטציית מיינדפולנס ומדיטציית ויפאסנה החלה בשנת 1975, מאז בילה שנים רבות בהודו וקיבל הדרכתם של מורים שונים מבורמה, הודו והמערב. סטיבן מלמד מזה כ-30 שנים, עיקרן בישראל וחלקן בחו"ל, ריטריטים, קורסים ושיעורים שנתיים, ברובם למתרגלים ותיקים, ועסק גם בהכשרת מורים בישראל. סטיבן דוגל בשימוש בדהרמה לקידום השלום בחברה.  סטיבן למד באוניברסיטת אוקספורד ובלונדון, בעל תואר דוקטור לביולוגיה מולקולרית, ופרסם ארבעה-עשר ספרים אקדמיים ופופולאריים בנושא של ריפוי פנימי וחיצוני. שני ספרים אחרונים כוללים את הספר רב...
Dr. Stephen Fulder was born in London in 1946 and educated at Oxford and the National Institute of Medical Research, where he was awarded his Ph.D in molecular biology. He was a lecturer at London University. He is the founder and senior teacher of Tovana (the Israel Insight Society). He has been involved in Vipassana/ Mindfulness meditation and dharma practice since 1975, has spent years in India and has been guided by a variety of teachers from Burma, India and the West. Stephen has been teaching for 20 years, mostly in Israel but also abroad, and he teaches a large number of retreats,...