פטיצ׳ה סמופאדה - גלגל החיים - קורס שנתי בכליל בהנחיית סטיבן פולדר

22/10/2018
קטגוריית האירוע: 
המורה: 
שם המורה: סטיבן פולדר 
שעת התחלה: שני 17:00
שעת סיום: שני 20:00
* הקורס אינו מאורגן על ידי תובנה
 

פטיצ׳ה סמופאדה - גלגל החיים

ההבנה של הפסיכולוגיה הבודהיסטית לגבי סבל ושחרור

 
 
קורס שנתי מיוחד בכליל (2018/19) 
בהנחיית ד"ר סטיבן פולדר (ולעיתים מורים אחרים) 
 
 
 פטיצ׳ה סמופאדה (התהוות מותנית) הוא לימוד בודהיסטי בסיסי ועמוק שמראה איך בכל רגע, אנחנו משחררים או כולאים את עצמנו. פטיצ'ה סמופדה, היא התשובה הבודהיסטית לשאלות הנצחיות שמתעוררות שוב ושוב לגבי המציאות: מהי בריאה? למה אנחנו כל כך תקועים בסמסרה? איך ולמה נוצר/מתהווה 'עצמי' כל כך חזק ודומיננטי? מהם הפרטים של תהליך ההתניה? איך נוכל למצוא את האלמותי והנצחי? מהו התהליך שגורם לנו לסבול, ומהו התהליך שמשחרר אותנו מהסבל? מהי מודעות?
 
אמנם, נושא זה כבר נלמד בעבר, אך הפעם הוא יועבר תוך הדגש חזק יותר על תרגול, אימונים מעשיים ויישומים בחיי היום-יום. עם זאת, התשתית הבודהסטית תבוא לידי ביטוי באמצעות שיחות ולימוד טקסטים. הקורס יורכב משיחות דהרמה, מדיטציות, דיונים, עבודה בקבוצות קטנות, וחקירה.
 
השיעורים יתקיימו בימי שני, פעם בשבועיים, משעה 17:00 עד 20:00. בנוסף, יהיו שני ריטריטים בימי שישי.
 
מפגש ראשון: 22.10.2018
 
מקום: "משיב הנפש”, כליל. לפרטים לגבי הגעה למקום, ראו www.mnclil.com
 
הרשמה: לינדה גלב-ברגר, howaboutlinda.gmail.com
 
דמי הרשמה: 400 ש"ח. סכום זה מכסה את הוצאות השכרת המקום וכיבוד. המשתתפים מוזמנים לתמוך במורה ע"י נתינת דנה, שהיא הנתינה והקבלה הופשית, ונדיבות הלב.
ציפיית המורה היא, שלכל המשתתפים ניסיון קודם כלשהו בתרגול בודהיסטי. לאלו שאין ניסיון כזה, עליהם להשלים את הקורס בMBSR, ( שמונה שבועות, המתחיל ב16.10, המתקיים גם הוא ב"משיב הנפש").     
 
לקבלת עדכון כשההרשמה נפתחת
נא לרשום את המייל שלך למטה:

Sign up to reciеve an email when registration begins
לצערנו יש בעיה כרגע עם מיילים של yahoo, אנא השתמשו במייל אחר.

מהי משמעות המילה דאנה?

מאז זמנו של הבודהה, המסורת באסיה התומכת בדהרמה (הדרך הרוחנית) היא כזו של נדיבות הדדית. הקהילה המקומית מראה את הערכתה והכבוד שהיא רוחשת לתרגול הרוחני על ידי כך שהיא תומכת במנזרים ובצרכים הבסיסיים של אוכל, ביגוד, מקלט ותרופות. בתמורה, נתמכת הקהילה על ידי הקורסים, הלימוד וההדרכה אשר מוצעים על ידי הנזירים והנזירות. במשך 2,500 שנה סיפק ביטוי חי זה של שיתוף פעולה וקיום הדדי תמיכה רוחנית, הן לקהילה הרוחנית והן לקהילה החילונית.

אודות המורים והמנחים בפעילות זו

ד"ר סטיבן פולדר הוא ממובילי התרגול הבודהיסטי בישראל, המייסד ומורה הבכיר של "עמותת תובנה". מעורבותו במדיטציית מיינדפולנס ומדיטציית ויפאסנה החלה בשנת 1975, מאז בילה שנים רבות בהודו וקיבל הדרכתם של מורים שונים מבורמה, הודו והמערב. סטיבן מלמד מזה כ-30 שנים, עיקרן בישראל וחלקן בחו"ל, ריטריטים, קורסים ושיעורים שנתיים, ברובם למתרגלים ותיקים, ועסק גם בהכשרת מורים בישראל. סטיבן דוגל בשימוש בדהרמה לקידום השלום בחברה.  סטיבן למד באוניברסיטת אוקספורד ובלונדון, בעל תואר דוקטור לביולוגיה מולקולרית, ופרסם ארבעה-עשר ספרים אקדמיים ופופולאריים בנושא של ריפוי פנימי וחיצוני. שני ספרים אחרונים כוללים את הספר רב...
Dr. Stephen Fulder was born in London in 1946 and educated at Oxford and the National Institute of Medical Research, where he was awarded his Ph.D in molecular biology. He was a lecturer at London University. He is the founder and senior teacher of Tovana (the Israel Insight Society). He has been involved in Vipassana/ Mindfulness meditation and dharma practice since 1975, has spent years in India and has been guided by a variety of teachers from Burma, India and the West. Stephen has been teaching for 20 years, mostly in Israel but also abroad, and he teaches a large number of retreats,...