Insight Meditation Retreat with Reni Ovadia and with the assistance of Shiri Bar and Neta Levi

15/10/2019 to 20/10/2019
Event category: 
The teacher: 
Teacher Name:
Reni Ovadia
Assisted: 
Teacher Name:
Neta Levi
Prerequisites: 
להשתתפות ברטריט נדרש אחד מהשניים: ניסיון קודם במדיטציה או רקע בנתינה ובעשייה חברתית.
Location: 
Start time: Tuesday 14:00
End time: Sunday 14:00
בודהיזם מעורב חברתית היא דרך של חיבור טרנספורמטיבי בין פנים וחוץ. בודהיזם מעורב חברתית מזמין אותנו להתבונן הן בתהליכים הפנימיים המתחוללים בתודעה שלנו והן בתנאים החיצוניים – בינאישיים, חברתיים, פוליטיים ואקולוגיים – שמשפיעים עלינו ושבתוכם אנו חיים. הרחבת והעמקת התרגול מכוונים לבסס התבוננות חוקרת בין אם אנחנו בתרגול בשתיקה, עם המשפחה או הקהילה שלנו, בנתינה אישית או בפעילות לשינוי חברתי, סביבתי או הומניטרי.
 
‎זוהי דרך להיות במודעות ונוכחות למה שמתרחש, להגיב בחכמה וחמלה לסבל שלנו ושל האחר, ולהבין את התלות ההדדית שלנו. מתוך כך אנו יכולים לפעול מתוך מחויבות, חסד ואיזון נפשי, שמזינים את כוחות היצירתיות והיכולת לעמוד בלחצים, פנימים וחיצוניים.    .
‎רטריט זה יתמוך בנו להבין וללכת בדרך הזו במיומנות. הוא יכלול פרקי זמן של מדיטציה מונחית ובשתיקה, פעילויות בקבוצה, שיחות דהרמה ומפגשים עם המורים, כל זאת בתוך מסגרת של שתיקה.
 
הרטריט מיועד למי שמעוניינים להביא יחד התבוננות פנימה ופעולה בעולם:
  • מתרגלים ומתרגלות שיש להם ענין בהבאת איכויות השחרור והחמלה אל העשייה היומיומית שלהם ואל שאלות חברתיות.
  • א/נשים שעוסקים בנתינה לחברה (מורים, א/נשי טיפול ורפואה, פעילות חברתיות וכו') שמתעניינים בטיפוח מודעות והתבוננות על עצמם ועל העשייה שלהם.
 
רטריט זה אינו רטריט ויפאסנה רגיל: חציו הראשון של כל יום יוקדש לתרגול מדיטציה בשתיקה. ינתנו הנחיות והסברים ללימוד ופיתוח מיומנות במדיטציה. חציו האחר של כל יום יוקדש להתבוננות משותפת על מקומנו במארג הקיום, מעורבותנו ופעולותינו בעולם – במעגלים האישיים ובשאלות חברתיות ואקטואליות. חלק זה יתבסס גם על הניסיון והדילמות של המשתתפים. יהיו בו תרגילי שיחה והקשבה בזוגות ובקבוצות קטנות שמטבעם לא יהיו בשתיקה.

 

אם ברצונך להבין יותר את אופי הרטריט והאם הוא מתאים לך אפשר לכתוב לרני עובדיה ovadiareni@gmail.com

לנטע לוי levyneta@gmail.com או לשירי בר shiri.barr@gmail.com

  • בחודשים אוגוסט, ספטמבר ואוקטובר הבניין המיועד ללינה בחדר לבד/ריטריט אישי לא יעמוד לרשות תובנה ועל כן, לצערנו, לא נוכל להציע אפשרויות אלו. 
  • הריטריט ניתן במסורת הדאנא - נתינה על פי נדיבות הלב. לקריאה נוספת על דאנא לחץ כאן

ריטריט זה הוא פעולה משותפת של "תובנה" וקבוצת "דהרמה מעורבת חברתית".

למידע נוסף על קבוצת "דהרמה מעורבת חברתית":

engaged.dharma@gmail.com

engagedharma.wordpress.com

 

שירי בר

פעילה לשינוי חברתי וסביבתי ברוח הדהרמה. עוסקת בשילוב בין מיינדפולנס והתמרת סכסוכים (conflict transformation) בכל הרמות – אישית, בינאישית וחברתית, כולל ליווי אישי לתהליכי התמודדות מיטיבה עם קונפליקט. מתרגלת תשומת לב על הכרית ושלא על הכרית. שותפה בלימוד קורסים של דהרמה, נתינה ומעורבות חברתית מזה עשר שנים.

Hosts and assistants

רני עובדיה
התוודעה לויפאסאנה בשיטת ס. ג’י. גואנקה ב-1998, כשעבדה כבר כפסיכולוגית קלינית, והיתה אם לשלושה בנים. פירות התירגול וכח השכנוע הפנימי שהרגישה ביחס להשקפת העולם שבבסיסו, שכנעו אותה מייד, לצד חרטה עמוקה על שלא הסתייעה בכלים שתירגול תשומת לב קשובה וריכוז עמוק מציעים לעזור בהם הן לעצמה והן למטופלים. למדה שלוש שנים בתוכנית פסיכודהרמה, תירגלה בריטריטים בהודו ובקורס מהמודרה 1 עם יונגי מינגור רינפוצ’ה, ממנו קיבלה שם חסות וברכת דרך. השתתפה בארבעה מחזורים בתוכנית מאפשרי דהרמה שהנחה כריסטופר טיטמוס, ובריטריטים רבים. ב2004 אימצה את הדהרמה כדרך חיים שלמה ומאז גם מלמדת ומנחה קבוצות מדיטציה ודהרמה במסגרת...
Reni is a Vipassana and Dzogchen practitioner and brings the fruits of her practice to her therapeutic work. She is a supervisor for other therapists, a teacher and a facilitator. Reni is a grandmother of three grandchildren. She is a member of "Standing Together" organization and supports the 'Movement for the Quality of Government in Israel'. Zealous for human rights and dignity in human-society relations, at all ages and at all levels of citizenship. Does not believe human beings are the crown of creation, and cares about the earth.     Dana to Reni Ovadia