1. מדוע מומלץ לנזיר למצוא את הסלידה במה שאיננו מעורר סלידה? על הנזיר לחשוב לעצמו: "מי ייתן ולא תתעורר בי שום תשוקה למושאים מעוררי תשוקה."
2. מדוע מומלץ לנזיר למצוא את מה שאיננו מעורר סלידה בתוך מה שמעורר סלידה? על הנזיר לחשוב לעצמו: "מי ייתן ולא תתעורר בי שום שנאה כלפי אובייקטים מעוררי שנאה."
3. מדוע מומלץ לנזיר למצוא את הסלידה במה שאיננו מעורר סלידה, כמו גם במה שמעורר סלידה? על הנזיר לחשוב לעצמו: "מי ייתן ולא תתעורר בי תשוקה למושאים מעוררי תשוקה, מי ייתן ולא תתעורר בי שנאה כלפי מושאים מעוררי שנאה."
4. מדוע מומלץ לנזיר למצוא את מה שאיננו מעורר סלידה במה שאיננו מעורר סלידה, כמו גם במה שמעורר סלידה? על הנזיר לחשוב לעצמו: "מי ייתן ולא תתעורר בי שנאה כלפי מושאים מעוררי שנאה, ולא תתעורר בי תשוקה כלפי מושאים מעוררי תשוקה".
5. מדוע מומלץ לנזיר לדחות מעליו באותה מידה את המעורר סלידה ואת מה שאיננו מעורר סלידה? על הנזיר לחשוב לעצמו: "בכל מצב, בכל מקום וללא סייג, מי ייתן ולעולם לא תתעורר בי תשוקה כלפי מושאים מעוררי תשוקה. מי ייתן ולא תתעורר בי שנאה כלפי מושאים מעוררי שנאה, ולא אשליה אל מול מושאים שביכולתם ליצור אשליות."
מאנגלית: מיכל כהן