סופ״ש ארוך בנושא Equanimity (השתוות הנפש) - עם סטיבן פולדר, בסיוע רון אלון - לבעלי/ות ניסיון קודם

27/10/2021 עד 30/10/2021
קטגוריית האירוע: 
המורה: 
שם המורה: סטיבן פולדר 
תנאי השתתפות: 
הקורס פתוח למי שישב בעבר לפחות ברטריט ארוך אחד של שבוע בשתיקה או בשני סופי שבוע בשתיקה ומתרגל את הדהרמה.
מיקום: 
שעת התחלה: רביעי 14:00
שעת סיום: שבת 18:00
סטטוס הקורס: 
רשימת המתנה


עדכון בנושא הגבלות הקורונה:

- הכניסה למרכז מותנית בהצגת תוצאה שלילית בבדיקת PCR מ-72 השעות האחרונות.
עם זאת, מחזיקי תו ירוק תקף לפי הגדרות משרד הבריאות אינם נדרשים לבדיקה.

נקפיד על עטיית מסיכות בחללים סגורים ונאפשר תרגול בחוץ מתחת לצילייה, ששם לא יהיה צורך במסכות.

אנו רואות בקיום הנחיות אלו חשיבות רבה, נוכח העלייה ברמת התחלואה, מתוך דאגה ובקשה להתחשבות בכל משתתפות.ים ריטריט ומתוך הרצון לאפשר לכולן.ם להגיע לתרגל בתחושת בטחון.

 

 
קורס סוף שבוע ארוך בנושא Equanimity (השתוות הנפש) בהנחיית סטיבן פולדר
 
 
 
השתוות הנפש (equanimity) היא אמון, תובנה ואי האחזות גם יחד. 
 
 
כדי לבטוח בעולם כמות שהוא עלינו לעסוק פחות בעצמנו, לא להגן על עצמנו בשריון ולהיות מעורבים, פתוחים, חופשיים וקלים. עלינו להיות רגישים ופגיעים מבלי שנשבר אי פעם ומוכנים לקבל את כל מה שקורה לנו בדרך. לכך התכוון הבודהא במילותיו האחרונות לפני מותו : "היה אי לעצמך". פירושו של דבר לגלוש על גלי השינוי , לא לברוח מהם ולא להסתגר בתוך מה שנראה מקלט בטוח.
השתוות נפש אינה שוויון נפש ולפעמים אנו מתבלבלים בין השניים. השתוות נפש היא להירטב מן הגלים בעוד אנו רוכבים עליהם ואילו שוויון נפש פירושו לסגור את עצמנו בחדר ממוזג במלון הנמצא ליד מקום ההתרחשות.
בקורס קצר זה נחקור את הנושא דרך תרגילי מיינדפולנס, מדיטציה מונחית המכוונת לפיתוח יציבות, שיחות דהרמה ודיון.
 
This short retreat will explore equanimity through basic mindfulness practice, through guided meditations that specifically develop steadiness, through dharma talks and discussions.
 
 
לפרטים נוספים על הנושא:
 

 

 

דמי הרשמה

דמי הרישום לסופ"ש הם בסך 85 ₪.
דמי ההרשמה מכסים רק חלק קטן מעלויות הקורס, ומטרתם למנוע מקרים של רישום לריטריט ללא הגעה.
בסוף כל קורס המשתתפים יוזמנו לתמוך בנדיבות הלב בעלויות המלאות ובהמשך קיום הפעילויות של תובנה.

זיכוי בעקבות ביטול השתתפות יתאפשר בהתאם למדיניות ההחזרים.

מהו קורס בתובנה?

אם לא השתתפת בעבר בקורס של תובנה אנא קרא/י מהו קורס בתובנה?

התנדבות בקורס

עמותת תובנה מתבססת ומתנהלת ברובה על עבודת מתנדבים. במהלך השנה מתנדבים בקורסים השונים בעין דור כ-200 מתרגלים, וזאת בנוסף לכ-50 פעילים בתפקידים קבועים. לשם קיום הקורסים והצלחתם יש צורך בהרבה ידיים עוזרות כאנשי צוות מטבח ובתפקידי ניהול הקורסים והמטבח.

הנך מוזמן/ת לחוייה המיוחדת והמעשירה של "ריטריט שירות": הזדמנות לשלב תרגול מדיטציה תוך כדי עשייה, נתינה ועבודה כסנגהה: תרגול מעשיר המהווה גשר אל היושבים על הכרית בריטריט ולתרגול ביום-יום. צוות המטבח ומנהלי הריטריט מתרגלים ריטריט שרות לצד ובחפיפה לכלל מתרגלי הקורס. 

הנכם מוזמנים להתנדב ולתרגל תוך כדי עשייה.

מהי משמעות המילה דאנה?

מאז זמנו של הבודהה, המסורת באסיה התומכת בדהרמה (הדרך הרוחנית) היא כזו של נדיבות הדדית. הקהילה המקומית מראה את הערכתה והכבוד שהיא רוחשת לתרגול הרוחני על ידי כך שהיא תומכת במנזרים ובצרכים הבסיסיים של אוכל, ביגוד, מקלט ותרופות. בתמורה, נתמכת הקהילה על ידי הקורסים, הלימוד וההדרכה אשר מוצעים על ידי הנזירים והנזירות. במשך 2,500 שנה סיפק ביטוי חי זה של שיתוף פעולה וקיום הדדי תמיכה רוחנית, הן לקהילה הרוחנית והן לקהילה החילונית.

אודות המורים והמנחים בפעילות זו

ד"ר סטיבן פולדר הוא ממובילי התרגול הבודהיסטי בישראל, המייסד ומורה הבכיר של "עמותת תובנה". מעורבותו במדיטציית מיינדפולנס ומדיטציית ויפאסנה החלה בשנת 1975, מאז בילה שנים רבות בהודו וקיבל הדרכתם של מורים שונים מבורמה, הודו והמערב. סטיבן מלמד מזה כ-30 שנים, עיקרן בישראל וחלקן בחו"ל, ריטריטים, קורסים ושיעורים שנתיים, ברובם למתרגלים ותיקים, ועסק גם בהכשרת מורים בישראל. סטיבן דוגל בשימוש בדהרמה לקידום השלום בחברה.  סטיבן למד באוניברסיטת אוקספורד ובלונדון, בעל תואר דוקטור לביולוגיה מולקולרית, ופרסם ארבעה-עשר ספרים אקדמיים ופופולאריים בנושא של ריפוי פנימי וחיצוני. שני ספרים אחרונים כוללים את הספר רב...
Dr. Stephen Fulder was born in London in 1946 and educated at Oxford and the National Institute of Medical Research, where he was awarded his Ph.D in molecular biology. He was a lecturer at London University. He is the founder and senior teacher of Tovana (the Israel Insight Society). He has been involved in Vipassana/ Mindfulness meditation and dharma practice since 1975, has spent years in India and has been guided by a variety of teachers from Burma, India and the West. Stephen has been teaching for 20 years, mostly in Israel but also abroad, and he teaches a large number of retreats,...