בין חמלה לסולידריות – נקודת מבט בודהיסטית

05/04/2021
קטגוריית האירוע: 
תנאי השתתפות: 
פתוח לכולם
המורה: 
שם המורה: שימי לוי 
שם המורה: אביב טטרסקי 
מיקום: 
שעת התחלה: שני 20:00
שעת סיום: שני 21:30

בין חמלה לסולידריות – נקודת מבט בודהיסטית

יום שני ה-5 באפריל 20:00 עד 21:30

האירוע יתקיים בזום

 
תרגול הדהרמה מאפשר לנו לטפח ולחוות את האיכות המיטיבה של הלב הפתוח. איכות שנושאת איתה את האפשרות לראות יופי, להרבות טוב ולהביא ריפוי ליחסים שלנו עם עצמנו ועם הקרובים לנו. גם בשדה השינוי החברתי על מאבקיו ועל המורכבות שבו, טיפוח חמלה הוא טרנספורמטיבי.
 
כאשר הכאב מאתגר את החמלה, כאשר פעולה מיטיבה נפגשת בהתנגדות, כאשר מימוש החמלה כרוך בלשלם מחיר – מה עושים אז? מה הן הבנה נכונה, פעולה נכונה וחמלה נכונה במצבים כאלו?
 
-על כל זה, על עצמנו ועל החברה שאנחנו חיים בה ישוחחו שימי לוי (עמותת תובנה), אביב טטרסקי (דהרמה מעורבת חברתית ועמותת תובנה) ומתי לבליך (המרכז  לחינוך קשוב ואמפתי).
 
זהו אירוע תמיכה עבור קרן מגיני זכויות אדם והמשתתפים/ות מוזמנים/ות לדאנה - נתינה מנדיבות הלב - שתועבר ישירות לקרן.
 
 

מהי משמעות המילה דאנה?

מאז זמנו של הבודהה, המסורת באסיה התומכת בדהרמה (הדרך הרוחנית) היא כזו של נדיבות הדדית. הקהילה המקומית מראה את הערכתה והכבוד שהיא רוחשת לתרגול הרוחני על ידי כך שהיא תומכת במנזרים ובצרכים הבסיסיים של אוכל, ביגוד, מקלט ותרופות. בתמורה, נתמכת הקהילה על ידי הקורסים, הלימוד וההדרכה אשר מוצעים על ידי הנזירים והנזירות. במשך 2,500 שנה סיפק ביטוי חי זה של שיתוף פעולה וקיום הדדי תמיכה רוחנית, הן לקהילה הרוחנית והן לקהילה החילונית.

אודות המורים והמנחים בפעילות זו

שימי לוי
מתרגלת, מלמדת ולומדת דהרמה ומדיטציה משנת 1989. מתוכן, ארבע וחצי שנים כנזירה במנזרים בודהיסטים (תרהוודה) בתאילנד.​   שימי מנחה סדנאות של ויפאסנה  ובעשייתה רואה חשיבות להבאת תשומת הלב לחיי היום יום . מחלוצות תחום המיינדפולנס והתאמתו לילדים. מפתחת תוכנית "שפת הקשב" לטיפוח מיומנויות קשב (מיינדפולנס) בילדים ובמערכת החינוך. מתגוררת עם משפחתה במעגן מיכאל.  דאנה לשימי לוי
Has practiced vipassana meditation since 1988, including four years as a nun in Thailand. Simi leads seminars and retreats in vipassana meditation in Israel. In her work, she emphasizes bringing awareness to everyday life. Simi is also the founder and coordinator of "The Language of Listening," a program in the Israeli educational system designed to cultivate the skills required to pay attention and listen for children and adults.   דאנה לשימי לוי   Link to Simi dharma talks (Hebrew)
מתרגל בדרך הדהרמה שנים רבות. במשך 20 שנה התאמן ולימד אמנויות גוף מזרחיות והדבר משפיע רבות על גישתו לדהרמה ודרך ההוראה שלו. אביב הוא ממייסדי "דהרמה מעורבת חברתית" שמביאה יחד את התרגול עם פעולה לשינוי חברתי.   לבלוג האישי של אביב.   לאתר של דהרמה מעורבת חברתית.
Aviv has bee a practitioner of meditation and Asian movement Arts for the last 20 years. He works as a researcher at the "Ir-Amim" organization and is a long-time activist for solidarity between Israelis and Palestinians.