בית קהילה

רישום ללוח המודעות

זה המקום לכתוב מודעות ככל העולה על רוחכם
  • עמוד:
  • 1

דיון: חמלה ותשומת לב בחיי היומיום, קורס בן 6 מפגשים

חמלה ותשומת לב בחיי היומיום, קורס בן 6 מפגשים 02 אוג' 2017 18:35 #1

חמלה ותשומת לב בחיי היומיום
(*Mindfulness Based Compassionate Living)
בהנחיית חגית הרמון**

טיפוח דאגה וחמלה בחיי היומיום, המבוסס על מיומנויות של תשומת לב (מיינדפולנס) והעמקתן, מאפשר שיפור של החכמה הרגשית, הגמישות המנטאלית ויכולת התאוששות ממצבי סטרס.
תרגול בסיסי של תשומת לב מקנה יכולת רגיעה, התמודדות עם דפוסים לא מיטיבים ושחרור מתגובתיות. העמקת התרגול על ידי כישורי חמלה פעילה מדגישה טיפוח מובנה ואקטיבי של דפוסי חשיבה וויסות רגשי חלופיים - מיטיבים, וביניהם חמלה עצמית כמענה לשיפוט וביקורת עצמית. החלפת שיפוטיות, עצמית ובכלל, בידידות, בטוב לב אוהב, ככוח מניע, הוכחה כגורם שמגביר שביעות רצון ושלווה בחיינו ומפחית חרדה ודאגות. לכישורים האלה יש איכות מרחיבת לב, שמגדילה את מרחב החופש שלנו.
בסדנה נעסוק במערכות להסדרת רגשות ובדרכים לווסת אותם באופן מותאם והרמוני על ידי טיפוח גישה חומלת כלפי עצמי ואחרים והחלשה של דפוסי מאבק (איום ופחד), ביקורת עצמית, ותחרות (הישגיות יתר) שמופעלים באופן מוגזם ומזיק.

מה כולל הקורס?
רציתי להציע הזדמנות לקורס אינטימי ומקוצר, בעלות ידידותית .
הקורס יכלול שישה מפגשים בני שלוש שעות ללימוד תשומת לב, חמלה וחכמה רגשית ומפגש חד-פעמי של תרגול שקט.
כל מפגש יכלול תרגול מונחה, לימוד ושיתוף.
יינתנו המלצות לתרגול בבית, חוברת והקלטות שמע עם הנחיות.
מומלץ להקדיש בכל יום 45-30 דקות לתרגול וללימוד ביתי.

למי מיועד הקורס
הקורס פתוח לבעלי ניסיון בתרגול מדיטציה/מיינדפולנס, כקורס המשך והעמקה.

עלות הקורס
1,000 ₪ (אפשרי בתשלומים)

תאריכים ומיקום:
7-9, 14-9, 28-9, 12-10, 19-10, 26-10 – ימי חמישי, מ-18:30 עד 21:30.
מפגש של תרגול שקט, בן ארבע שעות – יום שישי, 20/10.
המפגשים יתקיימו בנווה שלום.

ליצירת קשר: חגית 0586980981, דורית 0508505133
פתיחת הקורס מותנית במספר משתתפים/ות מינימאלי

*MBCL - מבוסס על תכנית שפותחה על ידי פריץ קוסטר ואריק ואן דן ברינק שגם פירסמו ספר בעל אותו שם.
**חגית הרמון חייתה כנזירה כ-12 שנה בקהילת תרגול תשומת הלב (mindfulness practice center) בפלאם ווילאג' (Plum Village), בהדרכתו של מסטר הזן טיך נהאת האן (Thich Nhat Hanh) והוסמכה על ידו כמורת מיינדפולנס. הוכשרה גם כמורה ל- MBCL - גישה המדגישה חמלה וחכמה רגשית המבוססות על תרגול מודעות והמשלבת מדיטציות מעולם הבודהיזם עם מחקרים ופסיכולוגיה מערביים
  • עמוד:
  • 1
מנהלי דיון: shlomit
זמן ליצירת העמוד: 0.16 שניות