דהרמה ואקלים - משבר והזדמנות, ערב סנגהה בהנחיית נטע לוי ושירי בר

12/02/2022
קטגוריית האירוע: 
המורה: 
שם המורה: נטע לוי 
תנאי השתתפות: 
פתוח לכולם
שעת התחלה: שבת 19:00
שעת סיום: שבת 21:30
סטטוס הקורס: 
הרשמה סגורה

 

דהרמה ואקלים - משבר והזדמנות
 
ערב פתוח לסנגהת תובנה בהנחיית נטע לוי ושירי בר
מוצאי שבת, 12.2 בשעה 19:00 בבית הסנגהה, תל אביב
 
צירוף המילים הזה "אקלים משבר והזדמנות", מה הוא מעורר בנו?
 
"המשורר רילקה הציע לנו לפסוע לתוך העולם כאילו אל תוך לבנו שלנו. אך האם זה אפשרי? בעולם כה מלא באי-ידיעה, סבל ושנאה, כפי שעולמנו הוא כיום, האם ניתן להיות כה פתוחים?"  (ג'ואנה מייסי).
 
התבונה שבדהרמה יכולה להציע לנו תמיכה משמעותית בזמן שאנחנו שואלים את עצמנו כיצד ואם בכלל להיפתח למידע המציף שמגיע אלינו מכל עבר. 
בערב הזה, נישען על הכוח של הסנגהה, על האפשרות להיות ולהחזיק ביחד את מה שקורה, 
כדי לפגוש מתוך חמלה את ההתרחשויות החיצוניות (משבר האקלים, המגפה העולמית, ושלל התגובות החברתיות אליהם) לצד התגובות הפנימיות שיכולות לעלות בנו למולן (ניתוק? חרדה? הצפה של חוסר אונים?).
מתוך כך נבקש גם לבוא במגע עם הכוחות שבנו, עם החכמה והחמלה, עם היכולת לראות יופי ולהשפיע מטא, 
כדי למצוא דווקא בזמן הזה - על מה להישען, מה יכול לתת לנו תחושת משמעות ובטחון, וכיצד נוכל לתרום לפעולות מיטיבות בעולם.
 
בואו להיות איתנו יחד.
 
ערבי סנגהה הם המקום של קהילת מתרגלי תובנה להפגש סביב נושאים שמניעים לעשייה, ליצירה ולחיבור, ולחקור אותם יחד בפרספקטיבה דהרמית.
בכל חודש נפגש סביב נושא אחר שחי אצל חברות וחברים בסנגהה והם מעוניינים לחלוק אותו בנדיבות.
המפגשים ייערכו בבית הסנגהה, אנא הרשמו מראש בטופס.
 

שירי בר

פעילה לשינוי חברתי וסביבתי ברוח הדהרמה. עוסקת בשילוב בין מיינדפולנס והתמרת סכסוכים (conflict transformation) בכל הרמות – אישית, בינאישית וחברתית, כולל ליווי אישי לתהליכי התמודדות מיטיבה עם קונפליקט. מתרגלת תשומת לב על הכרית ושלא על הכרית. שותפה בלימוד קורסים של דהרמה, נתינה ומעורבות חברתית מזה עשר שנים.

שירי בר

 

ההרשמה סגורה

מהי משמעות המילה דאנה?

מאז זמנו של הבודהה, המסורת באסיה התומכת בדהרמה (הדרך הרוחנית) היא כזו של נדיבות הדדית. הקהילה המקומית מראה את הערכתה והכבוד שהיא רוחשת לתרגול הרוחני על ידי כך שהיא תומכת במנזרים ובצרכים הבסיסיים של אוכל, ביגוד, מקלט ותרופות. בתמורה, נתמכת הקהילה על ידי הקורסים, הלימוד וההדרכה אשר מוצעים על ידי הנזירים והנזירות. במשך 2,500 שנה סיפק ביטוי חי זה של שיתוף פעולה וקיום הדדי תמיכה רוחנית, הן לקהילה הרוחנית והן לקהילה החילונית.

אודות המורים והמנחים בפעילות זו

מתרגלת ולומדת מדיטציית ויפאסנה ואת דרך הדהרמה משנת 2005.   פסיכולוגית אינטגרטיבית, מטפלת בגישת 'האקומי' - פסיכותרפיה חווייתית מבוססת גוף, ומלווה אנשים בתהליכים של ריפוי וצמיחה. עסוקה בחיבור שבין ריפוי והתפתחות אישיים לבין ריפוי רחב של החברה והסביבה שבה אנו חיים, ובמה מאפשר לנו לחיות חיים מעורבים ומחוברים בעידן הזה.   נכדה לפיליפ, רוז'ה, טובה ואפרים (ג'מיל), בת לשרי ולשמוליק, אחות לאיתי וליונתן, ודודה למייקי, אלכס וגוני. חיה בפרדס חנה, ללא ילדים לא מבחירה, ומגלה לאט לאט את מה שאורח החיים הזה מבקש ממני.   דאנה לנטע לוי   להצטרפות לרשימת תפוצה: https://forms.gle/eemAMMUtQx4siYveA 
  Practices and studies Vipassana meditation and the Dharma path since 2005 and finds in them deep wisdom and immense beauty. Interested in bridging personal healing and development with wider healing of our society and the environment. Certified clinical psychologist, student of Hakomi – experiential body-psychotherapy. Works with people through healing and growth processes. Teaches meditation in for inmates in prison and curious about bringing the Dharma to wider communities.   דאנה לנטע לוי