11 ימי תרגול וטיפוח של הפארמי בהנחיית קרן ארבל, בזום

15/12/2021
קטגוריית האירוע: 
המורה: 
שם המורה: קרן ארבל 
מיקום: 
שעת התחלה: רביעי 08:30
שעת סיום: רביעי 09:30

11 מפגשי זום של שעה בבוקר בין 8:30-9:30, 15-25 בדצמבר

המושג "פָּארִָמִי" (parami), מגיע מהמילה "פָּרָמָה", שמשמעה "החשוב ביותר" או "העילאי".

זה מושג המתאר את אחת מרשימות התרגול החשובות ביותר במסורות הבודהיסטיות. בבודהיזם התהרוואדי הרשימה כוללת עשר איכויות המכונות "הכוחות הפנימיים שיש להם עדיפות" או "עשר השלמויות", שהן רשימת תרגול לחיי היומיום:
נדיבות, אתיקה, ויתור, חוכמה, התמדה, סבלנות, יושר/כנות, נחישות, טוב לב (מטא), יציבות פנימית (אופקהה).

ניפגש בכל בוקר בזום בין 8:30-9:30. נשב יחד למדיטציה של 40 דקות ולאחריה תהיה שיחה קצרה על אחד הפארמי שתעזור לנו לעורר את התכוונות לטיפוח של אותה האיכות, יחד עם הנחיות לתרגול במהלך היום.

זו הזדמנות להתמסר לתרגול יומיומי פורמלי במשך 11 ימים רצופים בכל בוקר יחד עם סנגהה, ולטיפוח ממוקד של איכות מיטיבה מסוימת במהלך היום.

לכל הפרטים ולהרשמה כאן: http://kerenarbel.com/parami/

 

אודות המורים והמנחים בפעילות זו

מתרגלת לומדת וחיה את הדרך הבודהיסטית משנת 1997, אז פגשה לראשונה את מדיטציית הויפסנא בהודו. מאז למדה ותרגלה עם מורים רבים במסורת הבודהיסטית בארץ ובעולם. משנת 2010 קרן מקדישה חודשיים בשנה לריטריטים ארוכים של התבודדות ותרגול.‎ קרן מלמדת דהרמה, מיינדפולנס ומדיטציית ויפסנא בעמותת תובנה, ב"נלנדה": מרחב ללימוד ותרגול הדרך הבודהיסטית, ובמסגרות נוספות. היא בעלת תואר דוקטור בלימודי בודהיזם. האימון המדיטטיבי האישי, לצד השיח המתמשך עם החכמה הבודהיסטית והרלוונטיות שלה לחיינו כאן ועכשיו, מנחים את דרכה ואת אופן הוראתה. קרן שמה דגש על גישה מלאת סקרנות, גמישות ושמחה בתרגול המדיטציה ועל הרלוונטיות של תרגול זה...
Keren has been immersed in Buddhist practice since 1997, practicing with variety of teachers in Asia and the West. Keren also holds a PhD in Buddhist Studies. Keren teaches workshops and retreats on mindfulness and insight meditation (vipassana), loving kindness (metta) and Buddhist wisdom at the Israeli Insight Meditation Society (“Tovana”). She is a co-founder and a teacher at “Nalanda“: an Israeli Buddhist institute dedicated to contemplative study of the Buddhist path. In her dharma practice she is drawn to periods of seclusion and intensive practice. Since 2010 Keren dedicates two...