סופ״ש אונליין של מדיטציית תובנה (ויפאסאנה) בהנחיית רני עובדיה

17/04/2020 עד 18/04/2020
קטגוריית האירוע: 
תנאי השתתפות: 
פתוח לכולם
המורה: 
שם המורה: רני עובדיה 
שעת התחלה: שישי 09:00
שעת סיום: שבת 18:00
סטטוס הקורס: 
הרשמה סגורה

הקורס יתקיים און ליין ויכלול תרגול מונחה, פגישות קבוצתיות ושיחות.

ראו סרטון קצר שבו רני עובדיה מסבירה על סופ"ש אונליין:

 

סופ"ש אונליין של מדיטציית תובנה 

 
הקורס מוצע בדאנא - ללא מחיר נקוב. ניתן יהיה לשלם למורה ולתובנה בסיום הקורס.
 
'מדיטציית תובנה' הנה תרגול שמקורו במסורת הבודהיסטית, אשר מטרתו לאפשר לנו להבין ולחוות את חיי היומיום באופן עמוק ונהיר יותר. הנחת היסוד של 'מדיטציית התובנה' היא שהתבוננות וראייה צלולה (ויפאסנה) של המציאות עשויה להביא להקלה בקושי ובכאב היומיומיים ולהיטיב את איכות החיים של המתרגלים ושל אלו הסובבים אותם.
 

'מדיטציית תובנה' מחדדת את היכולות המנטליות והרגשיות של המתרגל, ומפתחת אצלו את היכולת לעצור ולהתבונן בעצמו ובכל סיטואציה בה הוא נמצא ללא שיפוט, עם מינימום השפעה של דעות קדומות, פחדים והרגלים. 'מדיטציית תובנה' באה להגביר את המודעות והחיבור של המתרגל אל העולם בו הוא חי. מדיטציה זו מבוססת על ה'דהרמה', פילוסופיה בודהיסטית שמציעה דרך חיים הכוללת התפתחות מנטלית, מוסרית ורגשית. ה'דהרמה' מאפשרת חוכמה אנושית אינטואיטיבית שאינה כוללת רק ידע. היא תורמת לפיתוח חיבור בין-אישי שאינו אינטרסנטי, וכן איכויות של נדיבות, אהבה וחמלה שקיימות אצל כל אחד ואחת מאיתנו, גם אם אנו לא תמיד מודעים אליהן. 


מטבע תנאי הימים האלה הריטריט יתקיים בבית הפרטי של כל אחד ואחת מכם, ורני עובדיה, מורת הריטריט, תנחה אותו מבייתה. אלה תנאים מיוחדים, חדשים. והנחיות כיצד לנהוג בהם תינתנה במפורט בתחילת הקורס על ידי רני כדי להבטיח תועלת ותמיכה מירבית.

 

בציפייה לראותכם,

בשמחת הדהרמה,

רני וצוות תובנה

 

לוח זמנים:

הלו״ז מוצע כתמיכה ביצירת המיכל התרגולי, אבל אין חובה להגיע לכל הישיבות.

יום שישי:
09:00 - 13:00
15:00 - 17:30
19:30 - 21:00
 
יום שבת:
06:30 - 08:00
09:30 - 13:00
15:00 - 18:00

מהי משמעות המילה דאנה?

מאז זמנו של הבודהה, המסורת באסיה התומכת בדהרמה (הדרך הרוחנית) היא כזו של נדיבות הדדית. הקהילה המקומית מראה את הערכתה והכבוד שהיא רוחשת לתרגול הרוחני על ידי כך שהיא תומכת במנזרים ובצרכים הבסיסיים של אוכל, ביגוד, מקלט ותרופות. בתמורה, נתמכת הקהילה על ידי הקורסים, הלימוד וההדרכה אשר מוצעים על ידי הנזירים והנזירות. במשך 2,500 שנה סיפק ביטוי חי זה של שיתוף פעולה וקיום הדדי תמיכה רוחנית, הן לקהילה הרוחנית והן לקהילה החילונית.

אודות המורים והמנחים בפעילות זו

רני עובדיה
התוודעה לויפאסאנה בשיטת ס. ג’י. גואנקה ב-1998, כשעבדה כבר כפסיכולוגית קלינית, והיתה אם לשלושה בנים. פירות התירגול וכח השכנוע הפנימי שהרגישה ביחס להשקפת העולם שבבסיסו, שכנעו אותה מייד, לצד חרטה עמוקה על שלא הסתייעה בכלים שתירגול תשומת לב קשובה וריכוז עמוק מציעים לעזור בהם הן לעצמה והן למטופלים. למדה שלוש שנים בתוכנית פסיכודהרמה, תירגלה בריטריטים בהודו ובקורס מהמודרה 1 עם יונגי מינגור רינפוצ’ה, ממנו קיבלה שם חסות וברכת דרך. השתתפה בארבעה מחזורים בתוכנית מאפשרי דהרמה שהנחה כריסטופר טיטמוס, ובריטריטים רבים. ב2004 אימצה את הדהרמה כדרך חיים שלמה ומאז גם מלמדת ומנחה קבוצות מדיטציה ודהרמה במסגרת...
Reni is a Vipassana and Dzogchen practitioner and brings the fruits of her practice to her therapeutic work. She is a supervisor for other therapists, a teacher and a facilitator. Reni is a grandmother of three grandchildren. She is a member of "Standing Together" organization and supports the 'Movement for the Quality of Government in Israel'. Zealous for human rights and dignity in human-society relations, at all ages and at all levels of citizenship. Does not believe human beings are the crown of creation, and cares about the earth.     דאנה לרני עובדיה