קבלה רדיקלית – למצוא שלווה בלב הסערה- שישי תרגול בכרכור בהנחיית אסף סטי אל-בר

28/08/2020
קטגוריית האירוע: 
המורה: 
שם המורה: אסף סטי אל-בר 
תנאי השתתפות: 
מתרגלים/ות בעלי/ות היכרות וניסיון בתרגול מדיטציית ויפסנה
שעת התחלה: שישי 10:00
שעת סיום: שישי 16:30
יום תרגול והעמקה למתרגלים/ות בעלי/ות ניסיון
 
התקופה הזו מזמנת טלטלות רבות. חוסר הוודאות עצומה: בריאותית, כלכלית, פוליטית.
 
התרגול של קבלה רדיקלית מציע אופנים בהם ניתן להשהות בתוך התקופה הזו, תוך יציבות נפשית, ומבלי לוותר על עיניים פקוחות שמבחינות במציאות ובגלים שסביבנו.
 
קבלה אינה השלמה, קבלה אין פירושה שאנחנו מוותרים על האפשרות לשינוי. קבלה רדיקלית משמעה לבחור לחיות בשלום עם המציאות כפי שהיא, להרפות מקונפליקטים פנימיים ומדינמיקה של מאבק, מבלי לוותר על הנחישות לשנות; לעשות תיקון.
 
הרדיקליות מתבטאת הן ביסודיות, בשורשיות, בעומק של הקבלה אליה אנו שואפים, אך יש לה גם משמעויות פוליטיות, (שאליהן כמעט שלא נגיע ביום התרגול).
 
התרגול של קבלה רדיקלית הנו תרגול הוליסטי שכולל בתוכו נדבכים שונים של הדרך. ראשיתו בתפיסה היסודית המובעת בציטוט לעיל, המשכו בתרגול ויפסנא שמייצב ואוסף את התודעה והוא כולל גם פיתוח של האיכויות ללא גבול ובתוכן חמלה לעצמנו ולאחרים לאור המצב, אך גם הכרה בטוב (מודיטה), לטוֹב שישנו.
 
את כל אלה נשלב ביום התרגול.
 
מסיבה זו, זהו יום תרגול שמתאים למתרגלים/ות בעלי/ות ניסיון ולא ינתנו הנחיות בסיסיות לתרגול ויפסנא. נדרשת היכרות עם מדיטציית ויפסנא/ מיינדפולנס והיכולת לשבת מדיטציות של 30-45 דקות.
 
מתרגלים/ות חסרי/ות ניסיון שיבקשו להצטרף: מוזמניםות להתכונן בעזרת הקלטות בקישורים האלה: מפגש של 45 דק' - הנחיות מבוא למדיטציה + תרגול, עוד הנחיות מבוא והעמקה כאן, היכרות עם תרגול חמלה והכרה בטוב כפי שמלמדים/ות סטיבן ורוזמרי ווייזמן כאן – חמלה, הכרה בטוב.
 
יש להתחייב להגיע ליום שלם. לא תתאפשר השתתפות חלקית.

אנא הגיעו כרבע שעה לפני שעת ההתחלה כדי להתמקם ולהתארגן כך שנוכל להתחיל ביחד בזמן.
 


אנא קראו בעיון את כל ההנחיות שלהלן

הרשמה
ההשתתפות בשבת היא בהרשמה מראש בלבד.
ההרשמה לקורס נעשית על ידי מילוי טופס הרשמה המקוון בכפתור מצד שמאל, ותשלום דמי השתתפות (ראו הרחבה בהמשך על עלות השתתפות ודאנה להנחיה).

הנחיות לתקופת הקורונה

נבקש שלא להגיע ליום התרגול אם אינכם חשים בטוב / אם סבלתם לאחרונה מתסמינים של חום, שיעול, קוצר נשימה. ואם באתם במגע עם חולה קורונה מאומת או אדם שהיה עליו להיות בבידוד.

לאורך כל יום התרגול נבקש לשמור על מרחק זה מזו, להשתמש במסכה המכסה את האף והפה, לחטא את הידיים באלכוג'ל שיהיה במקום, ולהשתמש בכלי אוכל ושתיה שתביאו אתכם.

בתחילת יום התרגול תתבקשו לחתום על הצהרת בריאות.

קיום היום ותנאיו (מספר מתרגלים אפשרי וכד') יהיו כפופים להנחיות משרד הבריאות שיהיו בתוקף ביום התרגול.

אי הופעה וביטולים
שימו לב: מספר המקומות ביום זה מוגבל.
כאשר אתם נרשמים אתם מצהירים על כוונתכם להגיע.
הרשמה וביטול מאוחר עלולה למנוע ממישהו אחר השתתפות! אנא הירשמו רק כאשר אתם משוכנעים שאתם רוצים ויכולים להגיע.
אם נרשמתם ואינכם יכולים להגיע לקורס אתם מתבקשים לבטל את השתתפותכם כדי לפנות מקום לממתינים.

הביטולים נעשים דרך המייל pardes@tovana.org.il

עלות ההשתתפות

1. דמי השתתפות

אנחנו מודעות לכך שאנו בתקופה של אי ודאות כלכלית, וגם עבורנו היא תקופה מאתגרת מבחינה זו.  
תשלום דמי ההשתתפות תומך בתובנה להמשיך להתקיים גם בתקופה זו וגם תומך באפשרות לחזור ולהציע מאוחר יותר ריטריטים וקורסים באופן זהה שבו פעלנו עד כה. 
אנחנו בוחרות להמשיך להציע את הדהרמה בלב פתוח מתוך אמון ואחריות קהילתית ומציעות מחיר שנועד לחבר בין הצורך בכיסוי הוצאות לבין רוח הדאנה (נדיבות).
 
עלות יום התרגול היא 50 ש"ח. העלות היא עבור תובנה ואינה כוללת תמורה עבור ההוראה.
אתן/ם מוזמנים/ות לשלם סכום זה או סכום גבוה יותר, כדי לסייע לתובנה להמשיך ולהציע את הקורסים ולתמוך במי שאין ביכולתו לשלם.
מי שאין ביכולתם/ן לשלם את הסכום המלא אנא שלמו את מה שמתאפשר לכם. 
נבהיר כי אנחנו לא מעוניינים שאנשים לא ישתתפו בקורס בשל מגבלה כספית.
 
2. תמורה להוראה
 
ההוראה בקורס ניתנת במסורת ה'דאנה' – נדיבות הלב: ללא מחיר נקוב מראש על מנת לאפשר לכל מי שמעונינ/ת להגיע ולתרגל ללא תלות במצב כלכלי.
זוהי תמיכה קהילתית בה כל אחד ואחת נותנים לפי יכולתם/ן על מנת לסייע גם לאלה שידם אינה משגת במקביל.
במקביל הקהילה תומכת במורים ובמורות באמצעות תרומה שניתנת בסיום המפגש.
מורות/ים רבים המלמדים/ות בקורסים של "תובנה" מקדישים את חייהם להפצת הדהרמה מתוך נדיבות לב ורצון טוב לסייע לאחרים בדרך.
התרומות מסייעות להם להמשיך ולקיים אורח חיים של העמקה בדרך ולחלוק את פירותיה עם האחרים.
 
בסיום המפגש המשתתפים והמשתתפות מוזמנים/ות לתמוך מנדיבות ליבם במנחה ובהמשך הוראת הדהרמה בדרך זו.
 

מה להביא

כרית  לישיבה - לפי הצורך האישי (יש במקום מעט כריות)

אוכל עבורכם למשך היום - תהיה הפסקה ארוכה יותר לארוחת צהריים (שאינה משותפת - כל אחד מביא עבור עצמו), יש להביא אתכם כלי אוכל וספל רב פעמי לשמוש בפינת התה. שימו לב כי לא נספק כלים חד פעמיים.

בגדים נוחים וקלים לישיבה (מכנסי ג'ינס או קורדרוי אינם מומלצים).

צעיף/של להתכסות.
נעליים נוחות להסרה

על מנת להשאיר את תרומתכם, תזדקקו לאמצעי תשלום. ניתן לתרום באמצעות צ'ק, במזומן, או בביט (המנחה יתן את הפרטים שלו בסיום היום).

מענה לפניות

במקרה של קשיים בכל הנוגע לרישום, או הודעה על ביטול, נא ליצור קשר עם ענבר מנהלת הרישום במייל pardes@tovana.org.il, נא לציין בכותרת המייל 'יום תרגול עם אסף סטי אל-בר'. 

 

הלוואי ונפיק את מירב התועלת מן התרגול בקורס זה.
הלוואי וכל יצור חי יהיה משוחרר מכאב ומסבל
הלוואי וכל יצור חי יחיה חיים חופשיים, מאושרים ואמיתיים.

 

ההרשמה סגורה

מהי משמעות המילה דאנה?

מאז זמנו של הבודהה, המסורת באסיה התומכת בדהרמה (הדרך הרוחנית) היא כזו של נדיבות הדדית. הקהילה המקומית מראה את הערכתה והכבוד שהיא רוחשת לתרגול הרוחני על ידי כך שהיא תומכת במנזרים ובצרכים הבסיסיים של אוכל, ביגוד, מקלט ותרופות. בתמורה, נתמכת הקהילה על ידי הקורסים, הלימוד וההדרכה אשר מוצעים על ידי הנזירים והנזירות. במשך 2,500 שנה סיפק ביטוי חי זה של שיתוף פעולה וקיום הדדי תמיכה רוחנית, הן לקהילה הרוחנית והן לקהילה החילונית.

אודות המורים והמנחים בפעילות זו

אסף סאטי - אל בר
מתרגל מזה למעלה מעשרים שנים במסורת הויפסנא והבודהיזם הטיבטי, בתוכן תקופות תרגול ארוכות בתאילנד, הודו ונפאל. משלב תרגול ויפסנא עם דגש על פיתוח וטיפוח איכויות הלב והחמלה המעשית שמתבטאת בפעולה בעולם. מלמד פילוסופיה ובודהיזם במסגרות שונות. בעבודת הדוקטורט מציג תפיסה חינוכית בת-זמננו המבוססת על הדרך הבודהיסטית ועל הבודהיזם המעורב-חברתית.   דאנה לאסף סטי אל-בר   סרטוני יוטיוב לפרטים נוספים, מאמרים ואירועים באתר של סטי - https://meditations.org.il/ קישור לעמוד יוטיוב עם הקלטות – כאן.
Assaf has been practicing for 20 years in the Vipassana and Tibetan traditions. He had practiced extensively in Thailand, India and Nepal. He combines vipassana practice with emphasis on developing and cultivating qualities of heart and practical compassion, expressed through being involved in the world. He teaches Philosophy and Buddhism and also works on a PhD thesis aimed at presenting a contemporary educational approach based on the Buddhist path and the socially engaged Buddhism.   דאנה לאסף סטי אל-בר   Youtube videos For more details, articles and events, go to - https://meditations.org...