ריטריט מדיטציה אישי בקבוצה למתרגלות/ים עם נסיון קודם בהנחיית יונתן דומיניץ

17/08/2020 עד 29/08/2020
קטגוריית האירוע: 
המורה: 
שם המורה: יונתן דומיניץ 
תנאי השתתפות: 
פתוח למתרגלים שישבו לפחות 3 ריטריטים ארוכים ועם לפחות שנתיים ותק בתרגול.
מיקום: 
שעת התחלה: שני 14:00
שעת סיום: שבת 14:00
 

ריטריט אישי בקבוצה

ריטריט אישי היא מסגרת המאפשרת למתרגלים ותיקים לצאת לתקופת תרגול ממושכת יחסית ולהקדיש את עצמם לתרגול מדיטציה עצמאי מעמיק.   

ריטריט אישי בקבוצה היא צורה ומסגרת תרגול המחברת בין מסגרת של ריטריט אישי ביחד עם קבוצה של מתרגלים הנמצאים כל אחד בריטריט אישי עצמאי.
הריטריט האישי הקבוצתי פתוח ומיועד למתרגלים ותיקים (כאלו  שישבו לפחות 3 ריטריטים ארוכים ועם לפחות שנתיים ותק בתרגול). 
 
המסגרת הקבוצתית נועדה לאפשר תמיכה במתרגלים
  • דרך המצאות של מתרגלים נוספים שישתתפו בריטריט
  • מסגרת של מספר קטן של ישיבות משותפות ביום לכל המשתתפים
  • התחלה וסיום משותפים של הריטריט
  • מספר מוגבל של הנחיות תרגול קבוצתיות
המתרגלים בריטריט יקיימו שני מפגשים אישים עם המורה בכל שבוע, ושם תינתן הדרכה והנחיה אישית לכל מתרגל/ת. בנוסף המשתתפים יוכלו לבחור להצטרף ולשמוע את שיחות הדהרמה שינתנו בריטריטים הרגילים שינתנו במקביל לריטריט האישי.
 
בריטריט אישי כל מתרגל בונה לעצמו את סדר היום המתאים לו (מעבר למפגשי התרגול המשותפים לקבוצה), בוחר את סוג התרגול והנושא/ים שבו הוא רוצה להתמקד, וזאת בהתאמה לכיוון התרגולי ולאיכויות התרגול שהוא מעוניין לפתח. 
 
התרגול האישי מתאים למתרגלים שיש להם מספיק נסיון ומיומנות בתרגול ושיכולים לקחת אחריות על התרגול שלהם, תוך היעזרות בתמיכה של מורה הריטריט, ובתמיכות הנוספות שמוצעות בו. הוא מהווה הזדמנות מיוחדת להעמיק את התרגול האישי בתנאים תומכים ומאפשרים.
 
על מנת לעמוד בהגבלות הקורונה וכדי למנוע הדבקה, ננקטים הצעדים הבאים:

1. במהלך היום: 
התרגול יתקיים במספר מספר כיתות. בנוסף יהיו פגישות אישיות עם המורה (כפעמיים בשבוע) ומידי פעם הנחיות תרגול בבוקר משותפות.
נתנהל בארוחות ובמרחבים הציבוריים בהתאם להנחיות הקורונה תוך הקפדה על היגיינה.
ההנחיות הן שיש לשים מסיכה בכל המרחבים הציבוריים ובאולמות ולשמור מרחק.
 
2. לינה:
הלינה תהיה בחדרים של שניים: על כן ההרשמה תהיה כרוכה בתשלום מראש של עלות הקורס, שהינו 2,049 שח. העלות היא לכל הריטריט, וכוללת את הלינה, האוכל, עלויות ארגון הקורס ועלויות עקיפות.
 
ניתן גם להביא אוהל: במקרה הזה העלות תהיה 1,689 שח. אנא עשו מלאו את טופס ההרשמה וב"צרכים מיוחדים" ציינו שאתם רוצים להיות באוהל. הלינה באוהל היא ליחידים בלבד.
 
​במהלך ההרשמה יש אפשרות לפנות אלינו אם אין ביכולתיכם לשלם את דמי ההשתתפות.  נבהיר כי אנחנו לא מעוניינים שאנשים לא ישתתפו בקורס בשל מגבלה כספית.

דמי ביטול:
ההחזר הכספי תלוי במועד הביטול:
עד שבועיים לפני הקורס: החזר כספי מלא
פחות משבועיים לפני הקורס: ייגבו דמי ביטול של 135 שח

 

התנדבות בקורס

עמותת תובנה מתבססת ומתנהלת ברובה על עבודת מתנדבים. במהלך השנה מתנדבים בקורסים השונים בעין דור כ-200 מתרגלים, וזאת בנוסף לכ-50 פעילים בתפקידים קבועים. לשם קיום הקורסים והצלחתם יש צורך בהרבה ידיים עוזרות כאנשי צוות מטבח ובתפקידי ניהול הקורסים והמטבח.
הנך מוזמן/ת לחוייה המיוחדת והמעשירה של "ריטריט שירות": הזדמנות לשלב תרגול מדיטציה תוך כדי עשייה, נתינה ועבודה כסנגהה: תרגול מעשיר המהווה גשר אל היושבים על הכרית בריטריט ולתרגול ביום-יום. צוות המטבח ומנהלי הריטריט מתרגלים ריטריט שרות לצד ובחפיפה לכלל מתרגלי הקורס.
הנכם מוזמנים להתנדב ולתרגל תוך כדי עשייה.
 

מהי משמעות המילה דאנה?

מאז זמנו של הבודהה, המסורת באסיה התומכת בדהרמה (הדרך הרוחנית) היא כזו של נדיבות הדדית. הקהילה המקומית מראה את הערכתה והכבוד שהיא רוחשת לתרגול הרוחני על ידי כך שהיא תומכת במנזרים ובצרכים הבסיסיים של אוכל, ביגוד, מקלט ותרופות. בתמורה, נתמכת הקהילה על ידי הקורסים, הלימוד וההדרכה אשר מוצעים על ידי הנזירים והנזירות. במשך 2,500 שנה סיפק ביטוי חי זה של שיתוף פעולה וקיום הדדי תמיכה רוחנית, הן לקהילה הרוחנית והן לקהילה החילונית.

אודות המורים והמנחים בפעילות זו

יונתן דומיניץ
מתרגל מדיטציה וצועד בדרך הדהרמה מאז 1997. רואה את תורת השחרור שלימד הבודהה כהשראה עצומה לחיים ערים וכגישה שניתנת לתרגול וליישום בכל רגע ולהביאה לכל היבט של חיי היומיום, על כרית המדיטציה ומחוצה לה. מלמד ומנחה פעילויות מדיטציה ודהרמה תוך שימת דגש על יישום והפנמת הדהרמה בחיי היום יום. ממייסדי פרוייקט 'מדיטציה 1:1' שבו מתרגלי מדיטציה ותיקים מציעים לימוד וליווי דרך מדיטציה לחולי סרטן בבתיהם. מורה לחשיבה יצירתית ומייסד MINDSCAPES , נשוי ואב לשנים, מתגורר בתל אביב. דאנה ליונתן דומיניץ
Yonathan practices insight meditation since 1997. Since 2002 he teaches Insight meditation courses and retreats. Among other activities he also teaches meditation courses and programs for cancer patients in hospitals, as well as meditation courses for executives, artists and creatives, with an emphasis on applying the Dharma to everyday life. To support himself and his family, he leads courses and seminars on creativity. Yonathan is married and a father of two children.   דאנה ליונתן דומיניץ