סופ״ש של מדיטצית תובנה (ויפאסנה) בהנחיית סנדיה בר-קמה ואודליה וינברג - רשימת המתנה

16/01/2020 עד 18/01/2020
קטגוריית האירוע: 
המורה: 
שם המורה: סנדיה בר-קמה 
שם המורה: אודליה וינברג 
תנאי השתתפות: 
פתוח לכולם
מיקום: 
שעת התחלה: חמישי 14:00
שעת סיום: שבת 18:00
סטטוס הקורס: 
הרשמה פתוחה
'מדיטציית תובנה' הנה תרגול שמקורו במסורת הבודהיסטית, אשר מטרתו לאפשר לנו להבין ולחוות את חיי היומיום באופן עמוק ונהיר יותר. הנחת היסוד של 'מדיטציית התובנה' היא שהתבוננות וראייה צלולה (ויפאסנה) של המציאות עשויה להביא להקלה בקושי ובכאב היומיומיים ולהיטיב את איכות החיים של המתרגלים ושל אלו הסובבים אותם.
 
'מדיטציית תובנה' מחדדת את היכולות המנטליות והרגשיות של המתרגל, ומפתחת אצלו את היכולת לעצור ולהתבונן בעצמו ובכל סיטואציה בה הוא נמצא ללא שיפוט, עם מינימום השפעה של דעות קדומות, פחדים והרגלים. 'מדיטציית תובנה' באה להגביר את המודעות והחיבור של המתרגל אל העולם בו הוא חי. מדיטציה זו מבוססת על ה'דהרמה', פילוסופיה בודהיסטית שמציעה דרך חיים הכוללת התפתחות מנטלית, מוסרית ורגשית. ה'דהרמה' מאפשרת חוכמה אנושית אינטואיטיבית שאינה כוללת רק ידע. היא תורמת לפיתוח חיבור בין-אישי שאינו אינטרסנטי, וכן איכויות של נדיבות, אהבה וחמלה שקיימות אצל כל אחד ואחת מאיתנו, גם אם אנו לא תמיד מודעים אליהן.

מהו קורס בתובנה?

אם לא השתתפת בעבר בקורס של תובנה אנא קרא/י מהו קורס בתובנה?

התנדבות בקורס

עמותת תובנה מתבססת ומתנהלת ברובה על עבודת מתנדבים. במהלך השנה מתנדבים בקורסים השונים בעין דור כ-200 מתרגלים, וזאת בנוסף לכ-50 פעילים בתפקידים קבועים. לשם קיום הקורסים והצלחתם יש צורך בהרבה ידיים עוזרות כאנשי צוות מטבח ובתפקידי ניהול הקורסים והמטבח.

הנך מוזמן/ת לחוייה המיוחדת והמעשירה של "ריטריט שירות": הזדמנות לשלב תרגול מדיטציה תוך כדי עשייה, נתינה ועבודה כסנגהה: תרגול מעשיר המהווה גשר אל היושבים על הכרית בריטריט ולתרגול ביום-יום. צוות המטבח ומנהלי הריטריט מתרגלים ריטריט שרות לצד ובחפיפה לכלל מתרגלי הקורס. 

הנכם מוזמנים להתנדב ולתרגל תוך כדי עשייה.

מהי משמעות המילה דאנה?

מאז זמנו של הבודהה, המסורת באסיה התומכת בדהרמה (הדרך הרוחנית) היא כזו של נדיבות הדדית. הקהילה המקומית מראה את הערכתה והכבוד שהיא רוחשת לתרגול הרוחני על ידי כך שהיא תומכת במנזרים ובצרכים הבסיסיים של אוכל, ביגוד, מקלט ותרופות. בתמורה, נתמכת הקהילה על ידי הקורסים, הלימוד וההדרכה אשר מוצעים על ידי הנזירים והנזירות. במשך 2,500 שנה סיפק ביטוי חי זה של שיתוף פעולה וקיום הדדי תמיכה רוחנית, הן לקהילה הרוחנית והן לקהילה החילונית.

אודות המורים והמנחים בפעילות זו

מתרגלת מאז 1986. מלמדת בדרך הדהרמה: דרך הלב והתבונה. חייתה שבע שנים באשראם ליוגה ומדיטציה בארצות הברית. מתרגלת ומלמדת מדיטציה המבוססת על מסורתהתראוואדה הבודהיסטית ועל מסורת האי-שניות. שמה דגש על הקשר בין התרגול לחיי היומיום, על חקירת החוויה האישית האותנטית ועל האפשרות לחיות חיים ערים בכל רגע.  מנחה סדנאות, קורסים וקבוצות. מלמדת בעמותת 'תובנה', 'מרכז הישראלי לרפואת גוף-נפש', 'מרכז שילוב', 'מכללת כרכור', 'מרכז אוריאל' ובמסגרות נוספות, בארץ ובהודו. מאמינה שחופש אפשרי ושבכולנו טמונה היכולת לאהוב, לחמול ולהתעורר.  חיה עם בת זוג, חתולה וכלבה באזור פרדס חנה. דאנה לסנדיה בר-קמה   לאתר של...
Has been on a spiritual journey since 1986. Rakefet lived for seven years in the Kripalu Ashram, a yoga and meditation center in the United States, and taught there seminars on meditation and personal development. Over the years, her curiosity and drive for knowledge has led her to explore various Buddhist, Hindu, and Indian methods. Rakefet teaches meditation and the Dharma to individuals, groups and at retreats. דאנה לסנדיה בר-קמה   Sandya's Dharma talks (hebrew) Rakefet short video (Hebrew):
אודליה וינברג פרי מתרגלת מדיטציה ויוגה וחוקרת את הדהארמה מאז 1997. היא מלמדת בעמותת תובנה, המרכז ללימודי גוף נפש ומסגרות אחרות. שנים של תרגול והתבוננות הראו לה שהחיים עצמם הם שותף נפלא ללמידה גמישה וערה, ושתרגול ושהייה בטבע כמעט תמיד תומכים בנו. אודליה בעלת תעודת הוראה בכירה ליוגה מטעם וינגייט, תלמידתה של אורית סן גופתא, וזכתה ללמוד במשך תקופות ממושכות עם מורים נפלאים לדהארמה והמסורת הבודהיסטית. אודליה גרה וגם מלמדת בעמק האלה, נשואה ואמא לשלושה ילדים.   דאנה לאודליה וינברג /*-->*/
Odelia Weinberg Peri has been practicing the dharma since 1997. She teaches at the Israeli Insight Society, Tovana. Years of practice and observation have taught her that life is an excellent partner for learning and awakening, and time spent in nature is almost always a great support. Odelia trained as a yoga teacher with Orit Sen Gupta and was fortunate to have studied dharma with many wonderful teachers. She lives in Givat Yishayahu with her partner and three children. דאנה לאודליה וינברג