סמינר דהרמה בנושא אמון ולקיחת מחסה בהנחיית סטיבן פולדר ואלה (בת אל) טולנאי

27/03/2019 עד 30/03/2019
קטגוריית האירוע: 
המורה: 
שם המורה: סטיבן פולדר 
שם המורה: אלה טולנאי 
תנאי השתתפות: 
מתרגלים ומתרגלות בעלי ותק בתרגול של 3 שנים שצברו לפחות 30 ימי תרגול בקורסים ארוכים בשתיקה.
מיקום: 
שעת התחלה: רביעי 14:00
שעת סיום: שבת 18:00

אמון ולקיחת מחסה

מהו אמון , איך אנחנו מבינים ומטפחים עוצמה חשובה זאת בדרך. איך היא יכולה להועיל לנו להתעלות מעבר לעצמנו? איך האמון יכול להיות לנו, כמו שמציע הדימוי במסורת, כאבן חן המטהרת מים עכורים מבוץ?
 
כיצד טיפוח אמון מגדל אותנו באמונה שאנחנו מסוגלים להביא לטרנספורמציה אדירה בחיינו.
האיכות של אמון היא אחת מהכוחות שהדרך הבודהיסטית מציעה לנו לטפח.  יחד עם זאת טיפוח אמון היא משימה לא קלה ולוטה בערפל לרבים מאיתנו.
עד כמה עלינו להאמין בדהרמה ובתורה הבודהיסטית על מנת שהתרגול יעבוד לנו? האם עלינו להאמין בבודהא? האם הליכה בדרכים רוחניות נוספות, תרגול תרגולים אחרים, למשל יהדות, מפריע בדרך?
 
מה קורה כאשר התרגול מרגיש לנו טכני ויבש, נטול אמונה, קדושה ומסתורין? מה עושים עם ההרגשה הזאת שמשהו חסר פה?
 
יבואה של הדרך הבודהיסטית למערב לוותה בהשלת כל מה שהרגיש כלא הכרחי לתרגול עצמו, כל מה שהרגיש כנושא איתו משקל עודף של מסורת ודת.  היה זה תהליך חשוב ואותנטי בהבאת התרגול כדרך רוחנית בעלת עוצמה שאינה מחייבת התמסרות דתית. יחד עם זאת ייתכן שבתהליך זה איבדנו משהו מאוצר ההתמסרות.
 
אז איך נחייה את המסתורין והחיות שבדרך?
 
בסמינר הדהרמה הזה נחקור ונטפח אלמנטים שונים של אמון כעוצמה חשובה בדרכנו הרוחנית.
נפגוש באמון שלנו ובגבולותיו שוב ושוב, נטפח אותו ואיתו את האפשרות להביא לחיינו מתיקות ונועם המפחיתים פחד וחרדה. נתרגל לקיחת מחסה כמסע חזרה לביתנו המצוי בכל מקום.
 

רבים מאיתנו נפגשים עם הדהרמה, הלימוד ותרגול הרוחני הבודהיסטי, דרך השתתפות בקורסי מדיטציית ויפאסנה וקריאת ספרי דהרמה, ולאחר מכן שואלים: "מה הלאה?".

הצעדים הבאים בדרך מובילים לצלילה אל תוך האוקיינוס הרחב של הידע הבודהיסטי, לרכישת הבנה הולכת ומעמיקה של תהליך הטרנספורמציה וההתעוררות, לבהירות גוברת ביחס לחוויות אישיות, להכרות עם השפה, השקפת העולם והמקורות של הדהרמה, ולגילוי השמחה העמוקה בשהייה עם אנשים בעלי עניין דומה לשלנו. משחר ימיו, המסע הרוחני הבודהיסטי כלל קבוצות של מתרגלים החוקרים ביחד את האמת המוחלטת, ומסייעים זה לזו לפתח את מלוא פוטנציאל החוכמה שלהם.

הסמינר יכלול:

- הזדמנות לפתח תובנה, הבנה וחוכמה בהשראת הדהרמה.

- לימוד מעמיק של סוטרות מרכזיות (שיחות של הבודהא).

- חקירת הצמתים המחברים בין הדהרמה הבודהיסטית והחיים המודרניים, לרבות נושאים של אתיקה, חברה, סגנון חיים ותרבות.

- אימון ופיתוח של יכולות הנחיית קבוצה ואמצעים לבטא את הדהרמה.

- חקירה ודיון בחוויות אישיות עמוקות יותר.

- הכרת החלקים המרכזיים בלימוד ובתרגול הבודהיסטי.

- חווית הסנגהא כמחסה, כמשאב וכמרחב לקשרי חברות.

הקורס יכלול מדיטציות מונחות, תרגול בשתיקה, שיחות קבוצתיות, לימוד של סוטרות וטקסטים, אימון בהנחייה, תרגול במתן שיחות ומענה לשאלות, שיחות ודהרמה ושאלות ותשובות מהמורים, זמן חופשי לשהייה, בישול ואכילה משותפת וזמן ליצירתיות והרהור.

זהו קורס שלא מתקיים בשתיקה ברובו, וזוהי הזדמנות מצויינת להכיר חברי סנגהה ולתרגל תוך כדי אינטראקציה.

תנאי השתתפות:

מתרגלים ומתרגלות בעלי ותק בתרגול של 3 שנים שצברו לפחות 30 ימי תרגול בקורסים ארוכים בשתיקה.

לפניות: dfp@tovana.org.il


 

אפשרות ללינה בחדר לבד בעין דור

בריטריט זה נוכל להציע מס' חדרים עבור מי שמבקש ללון בחדר לבד. לרוב בקורסי תובנה אין לנו אפשרות להבטיח לינה בחדר לבד. בקורס זה תיהיה אפשרות למס' מוגבל של אנשים להבטיח לעצמם חדר לבד בריטריט או בסופ"ש.
מספר החדרים באפשרויות הללו מוגבל מאד ועלותם יקרה יותר מחדרים רגילים, ולכן המבקשים להבטיח לעצמם חדר לבד מתבקשים לשלם מראש עבור השהות הכוללת
 

אודות המורים והמנחים בפעילות זו

ד"ר סטיבן פולדר הוא ממובילי התרגול הבודהיסטי בישראל, המייסד ומורה הבכיר של "עמותת תובנה". מעורבותו במדיטציית מיינדפולנס ומדיטציית ויפאסנה החלה בשנת 1975, מאז בילה שנים רבות בהודו וקיבל הדרכתם של מורים שונים מבורמה, הודו והמערב. סטיבן מלמד מזה כ-30 שנים, עיקרן בישראל וחלקן בחו"ל, ריטריטים, קורסים ושיעורים שנתיים, ברובם למתרגלים ותיקים, ועסק גם בהכשרת מורים בישראל. סטיבן דוגל בשימוש בדהרמה לקידום השלום בחברה.  סטיבן למד באוניברסיטת אוקספורד ובלונדון, בעל תואר דוקטור לביולוגיה מולקולרית, ופרסם ארבעה-עשר ספרים אקדמיים ופופולאריים בנושא של ריפוי פנימי וחיצוני. שני ספרים אחרונים כוללים את הספר רב...
Dr. Stephen Fulder was born in London in 1946 and educated at Oxford and the National Institute of Medical Research, where he was awarded his Ph.D in molecular biology. He was a lecturer at London University. He is the founder and senior teacher of Tovana (the Israel Insight Society). He has been involved in Vipassana/ Mindfulness meditation and dharma practice since 1975, has spent years in India and has been guided by a variety of teachers from Burma, India and the West. Stephen has been teaching for 20 years, mostly in Israel but also abroad, and he teaches a large number of retreats,...
בת אל
חיה בדרכי הדהרמה, המדיטציה והיוגה משנת 1998. לאורך השנים שהתה תקופות תרגול ממושכות במזרח, באירופה ובארץ וזכתה ללמוד עם מורים נפלאים רבים. מלמדת ב"תובנה", במרכז גוף נפש ובמסגרות נוספות דהרמה ומיינדפולנס. בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית, מטפלת ומלווה אישית בדרך הדהרמה והמיינדפולנס, מוסמכת בהנחיית mbsr מטעם אוניברסיטת בנגור, מורת יוגה בהכשרתה ותלמידת פסיכותרפיית האקומי בהווה. מלמדת ולומדת עוד ועוד לחוות את חיינו מתוך הקשבה עמוקה, סקרנית, פתוחה וחומלת. חדוות הגילוי ואהבת אדם. מאמינה כי דרכנו הביתה היא יחודית במינה ויחד עם זאת כולנו פוסעים בה יחד.   דאנה לאלה טולנאי    
Ella has been practicing and studying Dharma, meditation and yoga for the last 14 years. She has spent long periods of practice in Asia, Europe and Israel, studying with many teachers. She is a certified yoga teacher and a social worker.   דאנה לאלה טולנאי