סדרת מפגשי "שבילים רבים – דהרמה אחת"

01/06/2018
קטגוריית האירוע: 
מיקום: 
שעת התחלה: שישי 10:00
שעת סיום: שישי 13:30

סדרת מפגשי "שבילים רבים – דהרמה אחת": מדיטציה בודהיסטית - למה ואיך

יום שישי, 1 ביוני 2018

10:00-13:30 (התכנסות ב-9:30)

בסמינר הקיבוצים, אודיטוריום 70, דרך נמיר 149, תל-אביב

משתתפים: ד"ר אביתר שולמן, ד"ר עודד ארבל, מאיר זוהר, שלמה בזם, אבי פאר

מנחה: אילן לוטנברג

* * *

המונח ״מדיטציה״, כפי שמבינים אותו כיום, אינו מופיע בטקסטים הבודהיסטיים. הבודהה משתמש במונח ״בהאוונא״ שמשמעותו אימון ופיתוח התודעה.

גם מושגים כמו ״מיינדפולנס״ ו״ויפאסנה״ שמקובל כיום לקשר עם בודהיזם מבטאים הבנה חלקית ולעיתים אף בעייתית של הדרך הרדיקלית שהבודהה הציג.

במפגש זה נציג התייחסויות שונות לתפיסת העולם הבודהיסטית, המשלבת תרגול ולימוד להגשמת חוכמה וחמלה, ונאתגר את הגישה המצמצמת את הבודהיזם לפרקטיקה של שיפור באיכות החיים.   

 

נשמח אם תיידעו גם את חבריכם או כל מי שהנושא עשוי לעניין אותו/ה

 

"שבילים רבים - דהרמה אחת", הינה סדרת מפגשים העוסקת בנושאים שונים מנקודות המבט של המסורות השונות בדרך הבודהיסטית. כל מפגש כולל תרגול מדיטציה מודרך, פאנל של מורים נציגי המסורות השונות, ופרק זמן לשאלות ותשובות.

עלות המפגש: 50 ₪.

- הסכום מיועד לכיסוי הוצאות המפגש, לאחזקת ולתפעול האתר, להפקת כתב העת וספרי דהרמה ולכל הוצאות התפעול השוטפות של "בודהיזם בישראל". 

- בסיום המפגש תינתן אפשרות לתרום למורים כנדיבות הלב. (דאנה). 

- מי שידו אינה משגת לשלם סכום זה, מוזמן בלב פתוח לבוא ולשלם כפי יכולתו.

על המשתתפים:

אביתר שולמן

מלמד בודהיזם ודת והגות הודית באוניברסיטה העברית בירושלים בחוגים למדע הדתות וללימודי אסיה. הוא פרסם את הספר, Rethinking the Buddha: Early Buddhist Philosophy as Meditative Perception  שיצא לאור בהוצאת Cambridge University Press ב-2014. הוא פרסם גם שני ספרי תרגום של כתבים בודהיסטים לעברית - "שירת השורש של דרך האמצע", שהוא תרגום ה"מולה-מדהימקה-קריקה" של נאגארג'ונה, ו"שירת הארה: תרגומים מהשירה הבודהיסטית העתיקה" (הוצאת כרמל 2010, 2013). חי במושב מטע, אב לחמישה.

עודד ארבל

פסיכיאטר ופסיכותרפיסט. מייסד ומנהל את מרפאת המיינדפולנס של המרכז לבריאות הנפש בבאר שבע, ועומד בראש התכנית להכשרת מטפלים בגישות מבוססות מיינדפולנס של מרכז המיינדפולנס המדברי. עומד בראש מסלול המטפלים של פסיכודהרמה. עוסק במחקר קליני בתחום התערבויות טיפוליות בהשראה דהרמית. עוסק בטיפול דינאמי, פרטני מבוסס מיינדפולנס ובודק את המימשק בין תיאוריות פסיכואנליטיות קלאסיות לדהרמה. יושב, לומד ומלמד זן בודהיזם.

מאיר זוהר

הוא מחבר הספרים "בודהיצ'יטה: בדרך אל הרגע הזה" ו"קליאנה מיטרה: ליווי דרך || רעות רוחנית". הוא היה נזיר בודהיסט תשע שנים, למד עם תיק-נהאט-האן (Thich Nhat Hanh), ולומד רבות גם מקרישנמורטי (J. Krishnamurti).

כיום מאיר חי בקרית טבעון, ומלמד את דרך קשב – הדרך הבודהיסטית בגישה לא-דואלית, מדיטציה לא-דואלית כדרך חיים. הוא פוגש אנשים בסדנאות ומפגשים קבוצתיים, ומציע ליווי דרך גם ליחידים.

שלמה בזם

לומד מלמד ומתרגל בודהיזם טיבטי, מאהמודרה ודזוגצ'ן, תלמידו של קרמה צ'גמה רינפוצ'ה. וסנגטרול רינפוצ'ה – שושלת הקגיו. מייסד MEDITATION FACTORY , מרכז בודהיסטי לתרגול ולימוד בהרצליה. מתרגל  צ'י קונג וקרטה  מזה 45 שנה, ייסד וניהל חברות תכנה והיי טק בארץ ובעולם.

אבי פאר

לומד ומתרגל בודהיזם ומדיטציה  בודהיסטית מזה 23 שנים. מלמד בודהיזם במסגרות שונות, בגישה אישית ובחיבור לחיי היומיום. ממייסדי אתר "בודהיזם בישראל". שותף לתרגום  לעברית והוצאה לאור של ספרים בודהיסטים להפצה חופשית ומחברם של ספרי שירה והגות.

* * *

עקב אילוצי האולם מספר המקומות מוגבל, ולכן יש להירשם מראש באתר "בודהיזם בישראל".

להרשמה לחץ/י כאן

 

מי שנרשם למפגש מתבקש להגיע בזמן ובפניות מלאה, להיות  בו לכל אורכו ולא לעזוב  לפני סיומו.

תודה,

צוות "בודהיזם בישראל"