ריטריט מדיטצית תובנה (ויפאסנה) בנושא אנאטה בהנחיית סטיבן פולדר ובסיועו של אילן לוטנברג

10/06/2018 עד 16/06/2018
קטגוריית אירוע: 
ריטריט ארוך
תנאי השתתפות: 
הרטריט פתוח למי שישבו לפחות רטריט אחד של שבוע או יותר בשתיקה או 3 סופי שבוע
מיקום:
נגישות:
נגישות טובה
שעת התחלה: ראשון 14:00
שעת סיום: שבת 14:00

 

אנאטה: לפגוש את העצמי ולאבד את העצמי

"לא להיות הבעלים של דבר, לא להיאחז בדבר. זהו האי בלב האוקיינוס הסוער" (הבודהה)

בדרך כלל אנחנו רואים את עצמנו כקיימים בתוך עולם שהוא בלתי יציב ושלא ניתן להישען על שום דבר שיש בו.
אנו מגיבים אל העולם הזה מתוך הצרכים, ההשתוקקויות, הסלידות, הקונפליקטים, התאוות וההיאחזויות שבתוכנו.
אבל, מקור הבעיה הוא באמונה שיש אותי, הסובייקט, ושם בחוץ יש עולם נפרד ממני ושנגדו אני נאבק.
אנאטה היא ההיווכחות שאני הוא למעשה משהו דינמי ושקוף.

אנחנו יכולים לראות מבעד לעצמי את הרגע הזה, רגע שהוא ספונטני, דומם ושאינו שייך לאף אחד.

ברטריט זה נחקור את הממדים של ה"התהוות" (bhava) כמישהו, ואת השחרור מההרגל הזה. נעשה זאת דרך תרגול מדיטציה, הרהור, דיונים בקבוצות קטנות, דיאלוגים ושיחות מפי המורה.

 


Anatta: meeting the self and losing the self

"Owning nothing. Grasping nothing. This is the island in the stormy seas", (The Buddha).

Usually we see ourselves in a shifting unreliable world to which we respond with our needs, desires, aversions, conflicts, craving, and attachments. But the source of the problem is a belief that there is a me, a subject, and a separate world out there against which I struggle. Anatta is the realization that the me is actually dynamic and transparent. We can see through the self in the present moment which is spontaneous, quiet, and not owned by anyone.

In this retreat we will explore the dimensions of 'becoming' (bhava) someone and undoing that tendency, through meditation, reflection, small groups, dialogue and talks from the teacher.


  • הגעה לעין דור בשעה 14:00 לצורך רישום והתארגנות.
  • הריטריט יסתיים ביום שבת בשעה 14:00.
  • הריטריט ניתן במסורת הדאנא - נתינה על פי נדיבות הלב.

 

הרשמה לעדכון כשההרשמה נפתחת

מהו קורס בתובנה?

אם לא השתתפת בעבר בקורס של תובנה אנא קרא/י מהו קורס בתובנה?

התנדבות בקורס

עמותת תובנה מתבססת ומתנהלת ברובה על עבודת מתנדבים. במהלך השנה מתנדבים בקורסים השונים בעין דור כ-200 מתרגלים, וזאת בנוסף לכ-50 פעילים בתפקידים קבועים. לשם קיום הקורסים והצלחתם יש צורך בהרבה ידיים עוזרות כאנשי צוות מטבח ובתפקידי ניהול הקורסים והמטבח.

הנך מוזמן/ת לחוייה המיוחדת והמעשירה של "ריטריט שירות": הזדמנות לשלב תרגול מדיטציה תוך כדי עשייה, נתינה ועבודה כסנגהה: תרגול מעשיר המהווה גשר אל היושבים על הכרית בריטריט ולתרגול ביום-יום. צוות המטבח ומנהלי הריטריט מתרגלים ריטריט שרות לצד ובחפיפה לכלל מתרגלי הקורס. 
הנכם מוזמנים להתנדב ולתרגל תוך כדי עשייה.

 

מה זה דאנה?

מאז זמנו של הבודהה, המסורת באסיה התומכת בדהרמה (הדרך הרוחנית) היא כזו של נדיבות הדדית. הקהילה המקומית מראה את הערכתה והכבוד שהיא רוחשת לתרגול הרוחני על ידי כך שהיא תומכת במנזרים ובצרכים הבסיסיים של אוכל, ביגוד, מקלט ותרופות. בתמורה, נתמכת הקהילה על ידי הקורסים, הלימוד וההדרכה אשר מוצעים על ידי הנזירים והנזירות. במשך 2,500 שנה סיפק ביטוי חי זה של שיתוף פעולה וקיום הדדי תמיכה רוחנית, הן לקהילה הרוחנית והן לקהילה החילונית.
 

מורים ומנחים בפעילות זו

ד"ר סטיבן פולדר הוא ממובילי התרגול הבודהיסטי בישראל, המייסד והמורה הבכיר של "עמותת תובנה".מעורבותו במדיטציית מיינדפולנס ומדיטציית ויפאסנה החלה בשנת 1975, מאז בילה שנים רבות בהודו וקיבל הדרכתם של מורים שונים מבורמה, הודו והמערב. סטיבן מלמד מזה כ20 שנים, עיקרן בישראל וחלקן בחו"ל, ריטריטים, קורסים ושיעורים שנתיים, ברובם למתרגלים ותיקים, ועסק גם בהכשרת מורים בישראל. סטיבן דוגל בשימוש בדהרמה לקידום השלום בחברה.  סטיבן למד באוניברסיטת אוקספורד ובלונדון, בעל תואר דוקטור לביולוגיה מולקולרית, ופרסם ארבעה-עשר ספרים אקדמיים ופופולאריים בנושא של ריפוי פנימי וחיצוני. כיום הוא מתגורר בכליל, כפר אקולוגי...
Dr. Stephen Fulder was born in London in 1946 and educated at Oxford and the National Institute of Medical Research, where he was awarded his Ph.D in molecular biology. He was a lecturer at London University. He is the founder and senior teacher of Tovana (the Israel Insight Society). He has been involved in Vipassana/ Mindfulness meditation and dharma practice since 1975, has spent years in India and has been guided by a variety of teachers from Burma, India and the West. Stephen has been teaching for 20 years, mostly in Israel but also abroad, and he teaches a large number of retreats,...
מורה ומחנך במקצועו. לומד ומתרגל מעל ל-20 שנים את הדרך הבודהיסטית במסורות השונות. ממתרגמי הספרים "קץ הזמן" מאת קרישנמורטי, "מה שלימד הבודהה" מאת ואלפולה ראהולה, ו"סמא סטי" מאת פאיוטו. ממקימי אתר "בודהיזם בישראל", מעורכי כתב העת המקוון של "בודהיזם בישראל", ומיוזמי תכנית "שבילים רבים דהרמה אחת". אילן מלמד בודהיזם ומדיטציה במסגרות שונות. גישתו משלבת לימוד מעמיק של המקורות בשילוב התרגול המדיטטיבי ויישומיו המעשיים כאימון יום-יומי ודרך חיים המובילה לערות ולחופש.
Ilan is a teacher and educator by profession. He came across Buddhism while a Philosophy student and since 1996 has been studying and practicing the Buddhist path with numerous teachers from the Theravada and Mahayana traditions. He is a founding member of "Akoda" and "Middle Way", organizations that bring tools and insights from the Buddhist practice into social action for promoting a culture of non-violence, compassion and peace. He is a co-translator into Hebrew of the books End of Time by Krishnamurti, What the Buddha Taught, by Walpola Rahula and Samasati-An Exposition of Right...