סופ״ש ארוך של מדיטצית תובנה (ויפאסנה) בהנחיית שאילה קת׳רין ובסיועו של יהל אביגור

23/05/2018 עד 26/05/2018
קטגוריית האירוע: 
המורה: 
שם המורה: שאיילה קת'רין 
בסיוע: 
שם המורה: יהל אביגור 
תנאי השתתפות: 
פתוח לכולם
מיקום: 
שעת התחלה: רביעי 14:00
שעת סיום: שבת 18:00

 

מהו מאמץ?

שליטה, שחרור ואמון במדיטציית תובנה

·        על מה אנו יכולים לשלוט?

·        מתי עלינו לשחרר?

·        איך נחזיר את ההתלהבות כאשר זו נחלשת?

·        מהי המטרה של הירגעות עמוקה?

כאשר אנו נעשים מודעים יותר לתפיסות שלנו, אנו מחדדים גם את המודעות לחוויות שלנו, ולומדים לפגוש את חיינו יותר ויותר בבהירות ופיקחות. אנו לומדים לווסת את האיזון בין האנרגיה והשלווה בכל סיטואציה בחיים, בזמן המדיטציה על הכרית ומחוצה לה.   

סוף השבוע יכלול מדיטציה בישיבה והליכה, הנחיות למדיטציית תובנה, ולימוד שיעמיק לתוך האיכויות העדינות של מאמץ נכון, שליטה, שחרור, מוטיבציה ואמון.

הקורס מתאים למתרגלים חדשים ומנוסים כאחד. 

 
What is Effort?
Control, Letting Go, and Trust in Mindfulness Meditation
  • What can you control? 
  • When must you surrender? 
  • How do you perk up your enthusiasm when it slackens? 
  • What is the purpose of deep relaxation? 
As we become increasingly aware of our perceptions, we refine our engagement with our experiences and learn to meet our life more and more clearly and wisely. We learn to adjust the balance of energy and ease with each life situation, both on and off the meditation cushion. This program will include sitting and walking meditation, mindfulness meditation instructions, and teachings that explore subtle aspects of Right Effort, control, letting go, motivation, and trust. 
This course is appropriate for both new and experienced practitioners. 
 
 
'מדיטציית תובנה' הנה תרגול שמקורו במסורת הבודהיסטית, אשר מטרתו לאפשר לנו להבין ולחוות את חיי היומיום באופן עמוק ונהיר יותר. הנחת היסוד של 'מדיטציית התובנה' היא שהתבוננות וראייה צלולה (ויפאסנה) של המציאות עשויה להביא להקלה בקושי ובכאב היומיומיים ולהיטיב את איכות החיים של המתרגלים ושל אלו הסובבים אותם.
 
'מדיטציית תובנה' מחדדת את היכולות המנטליות והרגשיות של המתרגל, ומפתחת אצלו את היכולת לעצור ולהתבונן בעצמו ובכל סיטואציה בה הוא נמצא ללא שיפוט, עם מינימום השפעה של דעות קדומות, פחדים והרגלים. 'מדיטציית תובנה' באה להגביר את המודעות והחיבור של המתרגל אל העולם בו הוא חי. מדיטציה זו מבוססת על ה'דהרמה', פילוסופיה בודהיסטית שמציעה דרך חיים הכוללת התפתחות מנטלית, מוסרית ורגשית. ה'דהרמה' מאפשרת חוכמה אנושית אינטואיטיבית שאינה כוללת רק ידע. היא תורמת לפיתוח חיבור בין-אישי שאינו אינטרסנטי, וכן איכויות של נדיבות, אהבה וחמלה שקיימות אצל כל אחד ואחת מאיתנו, גם אם אנו לא תמיד מודעים אליהן.

  • הגעה לעין דור בשעה 16:00-14:00 לצורך רישום והתארגנות.
  • הקורס יסתיים ביום שבת בשעה 18:00.
  • הקורס מתאים לכולם - חדשים למדיטציה ובעלי נסיון
 

 

מהו קורס בתובנה?

אם לא השתתפת בעבר בקורס של תובנה אנא קרא/י מהו קורס בתובנה?

התנדבות בקורס

עמותת תובנה מתבססת ומתנהלת ברובה על עבודת מתנדבים. במהלך השנה מתנדבים בקורסים השונים בעין דור כ-200 מתרגלים, וזאת בנוסף לכ-50 פעילים בתפקידים קבועים. לשם קיום הקורסים והצלחתם יש צורך בהרבה ידיים עוזרות כאנשי צוות מטבח ובתפקידי ניהול הקורסים והמטבח.

הנך מוזמן/ת לחוייה המיוחדת והמעשירה של "ריטריט שירות": הזדמנות לשלב תרגול מדיטציה תוך כדי עשייה, נתינה ועבודה כסנגהה: תרגול מעשיר המהווה גשר אל היושבים על הכרית בריטריט ולתרגול ביום-יום. צוות המטבח ומנהלי הריטריט מתרגלים ריטריט שרות לצד ובחפיפה לכלל מתרגלי הקורס. 

הנכם מוזמנים להתנדב ולתרגל תוך כדי עשייה.

מהי משמעות המילה דאנה?

מאז זמנו של הבודהה, המסורת באסיה התומכת בדהרמה (הדרך הרוחנית) היא כזו של נדיבות הדדית. הקהילה המקומית מראה את הערכתה והכבוד שהיא רוחשת לתרגול הרוחני על ידי כך שהיא תומכת במנזרים ובצרכים הבסיסיים של אוכל, ביגוד, מקלט ותרופות. בתמורה, נתמכת הקהילה על ידי הקורסים, הלימוד וההדרכה אשר מוצעים על ידי הנזירים והנזירות. במשך 2,500 שנה סיפק ביטוי חי זה של שיתוף פעולה וקיום הדדי תמיכה רוחנית, הן לקהילה הרוחנית והן לקהילה החילונית.

אודות המורים והמנחים בפעילות זו

שאיילה היא המייסדת של Bodhi Courses, כיתת דהרמה אונליין, ושל Insight Meditation South Bay, מרכז מדיטציה בודהיסטי בעמק הסיליקון שבקליפורניה. שאילה החלה את לתרגל מדיטציה בשנת 1980 וצברה ניסיון של למעלה משמונה שנים של תרגול ריטריטים בדממה ומלמדת ברחבי העולם מאז שנת 1996. שאיילה תרגלה עם מאסטרים בהודו, נפאל ותאילנד וכן עם המורים המייסדים של מרכזי מדיטציה במערב. השלימה רטריט אינטנסיבי של שנה שהתמקד בתרגול ריכוז וג'האנה, וחיברה את הספר Focused and Fearless: A Meditator’s Guide to States of Deep Joy, Calm, and Clarity. שאיילה תרגלה באינטנסיביות 9 שנים תחת הדרכתו Venerable Pa-Auk Sayadaw, והפנימה...
Shaila Catherine is the founder of Bodhi Courses, an online Dhamma classroom (bodhicourses.org), and Insight Meditation South Bay, a Buddhist meditation center in Silicon Valley in California (imsb.org). She has been practicing meditation since 1980, accumulating more than eight years of silent retreat experience, and has taught internationally since 1996. Shaila studied with masters in India, Thailand, and Nepal, and also with the founders of western meditation centers. She completed a one-year intensive meditation retreat with the focus on concentration and jhāna, and authored Focused and...