Insight Meditation Retreat with Zohar Lavie and Nathan Glyde

29/03/2021 to 03/04/2021
Event category: 
The teacher: 
Teacher Name:
Zohar Lavie
Teacher Name:
Nathan Glyde
Prerequisites: 
למי שכבר השתתפו ברטריט ויפאסנה של שבוע לפחות
Location: 
Start time: Monday 14:00
End time: Saturday 14:00
סטטוס הקורס: 
waiting list
אנחנו מאוד שמחים על חידוש הפעילות של תובנה בעין דור!
הרטריט יתקיים במידה וזה יתאפשר מבחינת הנחיות הקורונה.
 
על מנת לעמוד בהגבלות הקורונה וכדי למנוע הדבקה, ננקטים הצעדים הבאים:

1. תו ירוק:
בקורס יוכלו להשתתף בעלי/ות תו ירוק.

 

2. לינה:
הלינה תהיה בחדרים של שניים.
ניתן גם להביא אוהל: הלינה באוהל היא ליחידים בלבד.
 

3. במהלך היום: 
נתנהל בארוחות ובמרחבים הציבוריים בהתאם להנחיות הקורונה תוך הקפדה על היגיינה.
ההנחיות הן שיש לשים מסיכה בכל המרחבים הציבוריים ולשמור מרחק.
תהיה הקפדה על עטיית מסכות, גם בתוך האולם. למי שיהיה קושי, תהיה אפשרות לתרגל מדיטציה בחוץ.
 
שימו לב:
הפקדת הטלפון: תובנה הידקה את הנהלים לגבי הפקדת הטלפון בריטריט. הפקדת הטלפון תתבצע כצעד ראשון עם הגעתך להרשמה בעין דור. רק לאחר מכן ניתן יהיה להשתבץ לחדר.
 

מטא וריקות

 
ריקות מגלה בפנינו מרחב בין האופן בו דברים מתהווים לבין האופן בו הדברים נתפסים בעיננו. בתוך המרחב הזה קיים חופש - החופש לכוון את חיינו אל המיטיב ואל משאלת לבנו העמוקה; לחיות עם מטא - מתוך אהבה וחיבור. 
הריקות היא הבנה עמוקה הרואה כי אין אף דבר המתקיים באופן חד ממדי ועצמאי. הבנה של ריקות משחררת אותנו מהזדהויות מגבילות; הן לגבי עצמנו והן לגבי העולם. 
מטא מהווה הן דרך אל ריקות והן ביטוי טבעי של ריקות; מטא וריקות תומכות זו בזו והן בלתי נפרדות זו מזו. מטא נשענת על ההבנה שאין דבר שקיים באופן נפרד והמשכי; שהכל כולל הלב, התודעה והתפיסה שלנו מושפע מאין סוף תנאים ונסיבות משתנים. וככל שאנו מפתחות גישה של ידידות מסבירת פנים, כך מתמוססת אשליית הנפרדות והראייה הבהירה הולכת ומעמיקה.  

ויפאסנה היא טכניקה המבוססת על שילוב של התבוננות רגועה וערנית בתהליכי גוף והכרה, מסייעת לפיתוח כלי התמודדות עם תהפוכות החיים ומעודדת שלווה, חוכמה וחמלה.

רוב היום מוקדש לתרגול של מדיטציה בהליכה ובישיבה לסירוגין, בפרקי זמן קבועים. בכל יום ניתנות הנחיות מפורטות לגבי טכניקת המדיטציה, ובערב ניתנת שיחה על ידי המורים, אשר עוסקת בעקרונות המדיטציה ובנגיעתם במציאות היומיומית והאישית של חיינו.

במהלך הקורס מתקיימות שיחות קבוצתיות עם המורים, בהן ניתנת הזדמנות לשתף ולחקור את התנסויותינו. כמו כן ניתנת אפשרות למפגשים אישיים עם המורים.

Hosts and assistants

מורת דהרמה בעמותת תובנה. היא מתרגלת ומלמדת בישראל, אירופה והודו. זוהר נמנית על המייסדים של סנגה-סווה שמשלבת בין מדיטציה, דהרמה ופעילות חברתית. סנגה-סווה מקיימת ריטריטים של טיפול במצורעים בהודו, חידוש יערות באנגליה וסיוע לחקלאים פלסטינים בעת מסיק הזיתים בגדה המערבית.   Dana to Zohar Lavie   שיחות של זוהר ניתן למצוא באתר של סנגהה-סווה כאן האתר של סנגהה-סווה https://www.sanghaseva.org האתר של זוהר לביאhttps://zoharlavie.org
Zohar fell in love with meditation in 2000 and has been following after her heart ever since. This journey has taken her from the meditation cushion into exploring further ways of expressing truth and love. She now spends most of her time dreaming up and facilitating retreats that offer service as a spiritual path around the world. Her practice involves relaxing into life with love. Zohar is one of the founders of SanghaSeva who offer a "meditation in action" retreats.   Dana to Zohar Lavie
Nathan Glyde
נייתן החל לתרגל דהרמה ב1997 וללמד דהרמה ב2007. מתוך התרגול צמחה בו אהבה לחיות היציבה ולשקט היצירתי של המדיטציה, ועניין לטפח קשב עמוק בכל מצב. ב2004 הוא ייסד יחד עם רוב בורבאה וזהר לביא את סנגהסווה על מנת להציע קורסי מדיטציה המשלבים תרגול מדיטציה. עם פעילות חברתית וסביבתית.    Dana to Nathan Glyde
Nathan began meditating in 1997, and teaching retreats in 2007. From continued exploration grew a deep love for meditation's alive stillness and creative silence. Feeling the potential for all of life to play a part in awakening opened an interest to cultivate attentiveness in every experience. In 2004 this led to the co-founding of SanghaSeva.org to offer retreats combining meditation with social and environmental action. Nathan's complete teaching schedule can be viewed at DependentOrigination.org   Dana to Nathan Glyde