Insight meditation weekend retreat with Simi Levi assisted by Yahel Avigur

31/01/2019 to 02/02/2019
Event category: 
The teacher: 
Teacher Name:
Simi Levi
Assisted: 
Teacher Name:
Yahel Avigur
Prerequisites: 
השתתפות בריטריט מדיטצית 'תובנה' של שבוע לפחות או שלושה סופי שבוע
Location: 
Start time: Thursday 14:00
End time: Saturday 18:00

ריטריט זה מיועד לאפשר את העמקת התרגול למתרגלים בעלי נסיון של שני ריטריטים לפחות. לוח הזמנים בו יהיה מעט שונה מהרגיל - וידגיש את התרגול השקט והרציף (תהינה יותר ישיבות שקטות מהרגיל). כדי ללוות את התרגול באופן מדויק ומותאם - יתקיימו במהלך הריטריט פגישות אישיות עם המורים לכל משתתפי הקורס.

'מדיטציית תובנה' הנה תרגול שמקורו במסורת הבודהיסטית, אשר מטרתו לאפשר לנו להבין ולחוות את חיי היומיום באופן עמוק ונהיר יותר. הנחת היסוד של 'מדיטציית התובנה' היא שהתבוננות וראייה צלולה (ויפאסנה) של המציאות עשויה להביא להקלה בקושי ובכאב היומיומיים ולהיטיב את איכות החיים של המתרגלים ושל אלו הסובבים אותם.

'מדיטציית תובנה' מחדדת את היכולות המנטליות והרגשיות של המתרגל, ומפתחת אצלו את היכולת לעצור ולהתבונן בעצמו ובכל סיטואציה בה הוא נמצא ללא שיפוט, עם מינימום השפעה של דעות קדומות, פחדים והרגלים. 'מדיטציית תובנה' באה להגביר את המודעות והחיבור של המתרגל אל העולם בו הוא חי. מדיטציה זו מבוססת על ה'דהרמה', פילוסופיה בודהיסטית שמציעה דרך חיים הכוללת התפתחות מנטלית, מוסרית ורגשית. ה'דהרמה' מאפשרת חוכמה אנושית אינטואיטיבית שאינה כוללת רק ידע. היא תורמת לפיתוח חיבור בין-אישי שאינו אינטרסנטי, וכן איכויות של נדיבות, אהבה וחמלה שקיימות אצל כל אחד ואחת מאיתנו, גם אם אנו לא תמיד מודעים אליהן.

 

Hosts and assistants

שימי לוי
מתרגלת, מלמדת ולומדת דהרמה ומדיטציה משנת 1989. מתוכן, ארבע וחצי שנים כנזירה במנזרים בודהיסטים (תרהוודה) בתאילנד.​   שימי מנחה סדנאות של ויפאסנה  ובעשייתה רואה חשיבות להבאת תשומת הלב לחיי היום יום . מחלוצות תחום המיינדפולנס והתאמתו לילדים. מפתחת תוכנית "שפת הקשב" לטיפוח מיומנויות קשב (מיינדפולנס) בילדים ובמערכת החינוך. מתגוררת עם משפחתה במעגן מיכאל.  Dana to Simi Levi
Has practiced vipassana meditation since 1988, including four years as a nun in Thailand. Simi leads seminars and retreats in vipassana meditation in Israel. In her work, she emphasizes bringing awareness to everyday life. Simi is also the founder and coordinator of "The Language of Listening," a program in the Israeli educational system designed to cultivate the skills required to pay attention and listen for children and adults.   Dana to Simi Levi   Link to Simi dharma talks (Hebrew)