Library

מדיטציה בהליכה

There are no translations available.

טיך נהאת האן

המחשבה יכולה לפנות לאלף כיוונים אבל בדרך יפה זו אני צועד

בשלווה בכל צעד, רוח קלילה נושבת, בכל צעד, פורח לו פרח.

ללכת על האדמה בנוחות ובמחשבה שקטה זהו נס נפלא,

מדיטציה בהליכה פירושה לתרגל מדיטציה בזמן הליכה.

Read more...

 

What Is Karma and How Does It Work

by Dr. Stephen Fulder 

Karma simply means action. No more, no less. It is the way of the world: a law of action and reaction. It is about influences; the influence of all things on all things, and as this is such a vast network of interactions throughout the universe, it is quite impossible to say what exactly will be the result of any action. Think of the Butterfly Effect, the well known scientific discovery that merely the flapping of the wings of a butterfly somewhere can, in the end, influence the weather on the other side of the world. Karma is what makes an oak tree keep on being an oak, and not switching midway through its life to being a fig tree. It has a strong tendency to ‘oaking’. Karma is the patterns that keep maintaining themselves, and so one can also say that karma is what keeps the world going round, in more or less the way it has been.

Read more...

 

"פעם בשבוע - המאמר הבודהיסטי השבועי- "ההארה עצמה"

There are no translations available.

מאת: זן מאסטר דוגן
תרגום: ליאור גלעד
מקור: Enlightenment itself, Zen Master Dogan, from Breath Sweeps Mind, A tricycle book, Riverhead book NY

זן מאסטר דוגן מן המאה ה-13, המורה החשוב ביותר בהיסטוריה של הבודהיזם ביפן, לא הסכים עם הגישה לפיה מרכיבים מסויימים מובילים דרך המדיטציה עד לרגע המימוש (realization). במקום זאת, הוא ראה את המדיטציה כהארה עצמה.

Read more...

 

(Mindfulness) תשומת לב לתשומת לב מאת: אג'אהן סוצ'יטו

There are no translations available.

 

אחד מנושאי הדיון בכנס מורי ויפסנא בו השתתפתי לאחרונה בספיריט רוק שבקליפורניה היה תשומת לב או ביתר דיוק, תופעת “תשומת הלב” (Mindfulness): טיפול קוגניטיבי מבוסס תשומת לב, לידה מבוססת תשומת לב, תשומת לב לספורטאים, תשומת לב לאנשי עסקים ותשומת לב בצבא. מצב רגוע של שליטה עצמית ותשומת לב צלולה לרגע הנוכחי יכול לשפר את תפקוד האדם בדרכים רבות, ותשומת לב לרוב נתפסת בדיוק כך. מבחינת הפופולריות שלה (לפחות במערב) תשומת לב צמחה מעבר לאמא הבודהיסטית העתיקה שלה, על כל תפיסותיה הדתיות, והיא לרוב גם לא מכירה בה. זה די מובן: הבודהיזם האתנוצנטרי לרוב לא מקיים מה שניתן לכנות תשומת לב, או אפילו דהרמה.

Read more...

 

Buddhist Dharma in Israel

Dr. Stephen Fulder

 

Some 2500 years ago, Prince Siddharta, left the palace where he had been living in comfort, and set out on a search for ultimate truth. His way led him to deep inner investigation into reality, a transcendent journey of discovery. Later, after total awakening, Nirvana, when he became the Buddha, his teachings emphasised the same characteristics; challenging the human tendency to go to sleep spiritually within our ‘comfort zone’, looking for the truth rather than in some ready-made belief, and real practice rather than philosophical or religious conceptualisations. These characteristics are still with us today.

Read more...

 

Empathy: Flowing with Others

 

Dr. Stephen Fulder
 
Empathy is a quality that all of us know something about. It is our ability to feel with others, to feel what they feel, to know something about what they are going through. Empathy is about feelings, it is not about cognitive processes. We can be aligned with the views of someone else, belong to the same group, understand what they are talking about, and yet empathy is missing. Our daily life is full of encounters, whether productive or not, in which we are as distant at the end as at the beginning, and we can get no sense of what is going on behind the screen of the other’s eyes. But we can also really sense where someone is coming from, even if we disagree with their views.

Read more...

 

Hindrances to Clarity and Insight - Gates to Liberation

 

By Michal Cohen

The liberated mind is luminously clear. This clarity is like a sharp diamond, which cuts through projections and expectations, interpretations and judgments, allowing us to see into the way things are. It is imbued with wisdom and compassion, intensity, ease and joy. We all have moments of such clarity, where things are seen in their pristine simplicity.

Read more...

 

I Am So Tired

Dr. Stephen Fulder

Life is exhausting. We seem to be running from morning to night. We never have enough energy. Often we wake up tired and we go to bed even more tired and in between we never feel really on top of life. We feel as if our energy is stolen, our joy of life is undermined, and the place where our energy has drained away is not at all clear

Read more...

 

I Am That

 

By Dr. Stephen Fulder


 

“What does that mean?” “Does it have any meaning?” “I am what?” “Who or What exactly is the That that I am supposed to be?” “If I am That, am I still myself?” “How can I know the That that is me?”

Read more...

 

insight dialogue - מערכות יחסים

There are no translations available.

על הדרך יחד

חלק ניכר מן הסבל שלנו מתרחש ביחס לאנשים אחרים. לא הגיוני לצפות שתרגולים אשר נעשים ביחידות, בהכרח יטפלו בכאב ובבלבול שעולים בין שני אנשים או בחברה ככלל. יתרה על זאת לא נוכל לצפות שמאמץ יחידני ייפתח נתיב ישיר אל פירות של נינוחות ותובנה שבמערכות יחסים. לשם כך מה שנדרש זו הבנה אינטר-פרסונאלית של הדרך ותרגול מדיטטיבי אשר נועד באופן ברור להתרחש ביחס לאחרים.

Read more...

 

Karma and Dharma - Skillful Action in the World -Thanissaro Bhikkhu

There are no translations available.

A Refuge in Skillful Action  

Is human action real or illusory? If real, is it effective? If it is effective, does one have a choice in what one does? If one has a choice, can one choose to act in a way that will lead to genuine happiness? If so, what is that way? These are questions that lie at the heart of the way we conduct our lives. The way we answer them will determine whether we look for happiness through our own abilities, seek happiness through outside help, or abandon the quest for a higher-than-ordinary happiness altogether.

Read more...

 

Living to Work or Loving to Work

There are no translations available.

By Dr. Stephen Fulder

To quote spiritual teacher Christopher Titmus - Which of us, on our deathbed, when asked if we had any regrets, would say: "Yes, I regret that I did not spend more time in the office!"
In the following article Dr Stephen Fulder puts a conscious eye into the workplace and, guided by Buddhist teachings, tries to understand how we can live to love our work.

Read more...

 

Mindfulness in Israel

There are no translations available.

The Mindfulness Program of Tovana

A Position paper: by Stephen Fulder

Background

Theravada (Vipassana, Insight) Dharma arrived in the western countries from pioneers such as Goenka, Jack, Christopher, Joseph, Sharon, Christina, U Pandita, etc. who all created forms of practice directly out of monastic life. So the main practice for the last 50 years has been the silent retreat as a mini-monastery. But this is only suitable for a limited number of people who are ready for such a commitment. It is not suitable for the general population, nor many groups such as working mothers.

Read more...

 

Money: The Shine of Gold or the Shine of the Sun

There are no translations available.

Dr. Stephen Fulder 
 

Just imagine for a moment, an observer from outer space, an anthropologist looking at most of the human species. He might wonder with surprise how human beings seem to be rushing about all their life. So he might ask:
‘What are they rushing about after, food? shelter?’
‘No. It is after a substance that they call money.’
‘Which they get from where?’
‘From others who have it.’
‘What do they do with that?’
‘They pass it on to others to obtain necessary things’.

 

Read more...

 

Quotes from Ajahn Chah

There are no translations available.

 

 

These quotations are taken from a calendar published by Aruna Publications, 2 Harnham Hall Cottages, Harnham, Belsay, Northumberland NE20 OHF, UK. It is published by the Forest sangha community. Details www.forestsangha.org.uk

Ajahn Chah was the iconic and leading figure of the 20th. Century that helped to formulate dhamma practice in the way that we teach today in Tovana. That is why it is important to get a feel of his approach to practice.
 

 


‘Do not be in a hurry or try to push your practice. If you become peaceful, then accept it,; if you don’t become peaceful, then accept that also. This is the nature of the mind. We must find our own practice and persevere.’

‘Be confident in the practice, confident enough to continue until you are fed up with both your likes and dislikes. You will then see according to the truth.’

‘Let things be according to their nature. If there is no movement in the mind, we abide in equanimity, and if something comes up we ask ourselves : does this cause suffering? Am I holding with attachment? Is there anything here? If we practice and get to this point I think all of us will realise genuine peace’

‘Peace comes from a one-pointed mind. This one-pointedness, however, can be troublesome since we don’t want other mental states to disturb us. If we reflect on these states, however, when they arise, this reflection becomes the one-pointed mind.’

‘If there is no problem there is nothing to solve. When there is a probloem that’s when we must act, right then! There is no need to search for anything special, just live normally. But know where your mind is.’

‘Consciousness is one, but when it functions at different places we give it different names. At the eye, ear, nose, tongue, body or mind it is just one awareness, which is this very mind.’

‘All of Dhamma practice comes to completion when nothing remains. It is the place of surrender, of emptiness, of laying down the burden. This is the end.’

‘If we accelerate our efforts, and practice in an even continuous way, mindfulness will be like a stream of water. Whatever posture we are in, awareness will be constant.’

‘If we establish the Buddha within our own mind then we see everything as identical to ourselves. We see the animals, trees, mountains and vines as no different from ourselves. One who understands this is content wherever they are. They listen to the Buddha’s teaching at all times.’

 

Remembering the Holistic View

There are no translations available.

Dr. Stephen Fulder

We have not heard much of the word holism of late. It used to be a key word in the 1970’s and 1980’s to describe an alternative way of being, a view of the world and our place in it which was basically ecological. Holism is still a great word for a great concept, which sees the whole that is greater than its parts, the wider, more inclusive, multidimensional and multidisciplinary view. It implies total respect for all levels of the human being and the planet which is home.

Read more...

 

The Miracle of Mindfulness

There are no translations available.

By Dr. Stephen Fulder

Mindfulness is a new term that we often hear about, but it is not clear to many people what exactly it is, how it is done, and how it can help us. We hear about ‘Mindfulness Based Stress Reduction’ (MBSR), mindfulness used in chronic pain clinics in major US medical centres when all else has failed, mindfulness entering psychotherapeutic sessions, mindfulness in improving well-being and happiness in the workplace, and of course mindfulness as a spiritual technique. So let us explore it here

 

The Womb is an Empty Space

There are no translations available.

Dr. Stephen Fulder

We take it for granted that there is a pure soul within us. Woven into all the great spiritual traditions, is the confidence that we are somehow made of the same material as the divine, or at least we carry some element of the divine within us. The Judeo-Christian tradition enshrines it in the statement in Genesis that the human being is made ‘BeTselem Elohim’, in the image of God. To be more precise, the word indicates that we are somehow a metaphor for the Divine

 

Read more...

 

What Are We Saying

There are no translations available.

Dr. Stephen Fulder

I would like to introduce my regular column for this site. It will deal with everyday issues that concern all of us most of our lives. It will address these issues from a spiritual perspective with a view to transforming our daily life into spiritual practice, to sweeten and inspire our precious days so that we know we really live. This is no easy task. It is much easier to go off to a retreat or a workshop and within that protected environment touch a deeper place within ourselves. But then we come back, and return to the hurly burly of daily life. How can our inner work continue under such conditions? Yet we cannot abandon it for most of our life? And surely daily life is the real test of where we are? This is the theme of these columns

 

Read more...

 

WHO AM I? / Christopher Titmus

There are no translations available.

 

WHO AM I?

I just want to know who I am

Read more...

 

אבודים בספק? מאת: פיליפ מופיט

There are no translations available.

התרופה נגד ספק היא אמון, רצון פעיל לוותר זמנית על שפיטה עצמית ולראות בעצמך מה אמיתי.

בשנה שעברה, כשלימדתי בריטריט של חודש לתרגול מדיטציה שקטה עם עוד כמה מורי ויפאסנה, התמודדנו עם השאלה מה לעשות בעניין מתרגל שההשתתפות שלו לא הייתה מלאה; הוא לא התייצב למפגשי הישיבה, לא הגיע לשיחות הדהרמה ונמנע מלהשתבץ לריאיון אישי. אחד ממארגני הריטריט אפילו ראה אותו עוזב פעמיים את המקום. התנדבתי לדבר אתו ולבדוק אם צריך לבקש ממנו לעזוב.

Read more...

 

אהבה היא המהות מאת: סטיבן פולדר

There are no translations available.

€œאוהבת! €œלא אוהבת! "אוהבת! לא אוהבת! אמרנו בילדותנו בעודנו תולשים עלי כותרת של פרחי חיננית. זו הייתה אהבה לגמרי הפכפכה ולא ודאית. היא הייתה יכולה באותה המידה לקרות או לא לקרות. לעתים איש לא ידע עליה מלבד עצמנו. היא הייתה יכולה לחלוף באותה הקלות שבה הגיעה. גם עכשיו, כשהפכנו למבוגרים, אהבתנו נראית לעתים לא אמינה באותה המידה.

Read more...

 

אם אתם נלחמים עם עצמכם – מי מנצח?

There are no translations available.

על התהוות הגומלין של העצמי

סנדיה רקפת בר-קמה

ישובה תחת עץ חרוב, כמו הנזירים והנזירות בימיו של הבודהא, בסלף ריטריט של שבוע בהרי הגליל, אני פוקחת עין אחת לבדוק מה השעה. עוד עשרים דקות לשעה שהקצבתי לעצמי. "יאללה, נמשיך," אני אומרת לעצמי, "קצת סלף דיסיפלין."
"סלף דיסיפלין! סלף דיסיפלין! הידד!" אני שומעת את עצמי עונֶה לי.
"מה אתה צוהל?" אני רוטנת, "הולכים להשמיד אותךָ".
הוא מגחך בביטול, לא מושפע בעליל: "מותק, אין לך מושג עם מי יש לך עסק. אותי לא משמידים כל כך מהר".

הוא צודק.

Read more...

 

גליון חדש של כתב העת בודהיזם בישראל בנושא 'תשוקה'

There are no translations available.

כתב העת בודהיזם בישראל מביא תרגומים ומאמרים מקוריים של מורים שונים.

לקריאת כתב העת המכיל מאמרים בנושא 'תשקה'

http://www.buddhism-israel.org/files/magazine/desire.pdf#zoom=70&page=1

 

תודה לצוות בודהיזם בישראל

 

גליון של כתב העת בודהיזם בישראל

There are no translations available.

נושא הגליון - בין ריכוז ותובנה.

לקריאת הגליון:

http://www.buddhism-israel.org/files/magazine/shamatha.pdf#zoom=70&page=1

 

תודה לצוות בודהיזם בישראל

 

גליון של כתב העת בודהיזם בישראל בנושא הזדקנות

There are no translations available.

 

הגליון כולל מאמרים שונים בנושא דהרמה והזדקנות.

 

לקריאה בקישור זה:

http://www.buddhism-israel.org/files/magazine/old.pdf#zoom=70&page=1

 

תודה לצוות בודהיזם בישראל 

 

דאנה

There are no translations available.

דר. סטיבן פולדר

משמעות המילה דאנא, בשפת הפּאלִי של הבודהיזם העתיק, היא נדיבות או נתינה. זו סגולה אנושית חיונית, שיש לה חשיבות ראשונה במעלה בתרגולת הרוחנית הבודהיסטית. זו אבן הפינה של התרגול במזרח. כאשר תאילנדים צעירים נכנסים לראשונה למנזרים כדי להפוך לנזירים, הם בדרך כלל לא מקבלים מיד הוראות למדיטציה. במקום זאת, הם מבלים זמן רב בשירות ונתינה לאחרים. דבר זה נתפס כטיהור הכרחי לנוף הפנימי, והפחתה של החשיבות העצמית, ולכן כוח גדול התורם להצלחת התרגול המדיטטיבי שהבא אחר כך.

 

Read more...

 

דהרמה בודהיסטית בישראל

There are no translations available.

ד"ר סטיבן פולדר
לפני 2500 שנה, עזב הנסיך סידהרתא את הארמון בו חי חיי נוחות, ויצא לחפש את האמת המוחלטת. דרכו הובילה אותו לחקירה פנימית עמוקה של המציאות, מסע טרנסנדטלי של גילוי. מאוחר יותר, לאחר התעוררות מלאה, נירוונה, כאשר הפך לבודהה, שמה תורתו דגש על אותם מאפיינים: איתגור הנטיות הרגילות להירדמות רוחנית במסגרת "איזור הנוחות", חיפוש אחר האמת במקום אמונה מוכנה לשימוש, ותרגול אמיתי במקום המשגות פילוסופיות או דתיות. מאפיינים אלה קיימים עמנו עד עצם היום זה.

Read more...

 

דע ריקות הייה חומל. מאת: טניסארה

There are no translations available.

תורגם במסגרת פרויקט 'פעם בשבוע' של בודהיזם בישראל
תרגום: כרמית פסקל שכנאי
מקור: Dharmagiri newsletter – November, 2010

יום אחד מילרפה, היוגי המפורסם והקדוש מטיבט, תרגל מדיטציה במערות מגדל הנשר אשר בעמק אבן החן האדומה והחליט לחפש עצים להסקה. סערה גדולה פרצה ופיזרה לכל עבר את עצי ההסקה שאחז בידיו.

Read more...

 

דרך שמונת הנתיבים הגורם השלישי: דיבור נכון מאת: גיל פרונסדל

There are no translations available.

'כוונה נכונה', המרכיב השני בדרך שמונת הנתיבים, מכין את הזירה לשלושת המרכיבים הבאים, 'דיבור נכון', 'פעולה נכונה' ו'פרנסה נכונה'. שלושתם יחד מטפחים מידות טובות ועוסקים באופן בו וויתור נבון, רצון טוב וחמלה באים לידי ביטוי בחיי היומיום שלנו. איכויות ערכיות אלו גם מניחות את היסוד לתרגולים האחרונים של הדרך: 'מאמץ נכון', 'תשומת לב נכונה' ו'ריכוז נכון'.

Read more...

 

האם באמת "אין לנו ברירה"?

There are no translations available.

סטיבן פולדר

את רוב הזמן מאז תחילת המלחמה ביליתי בביתי בצפון. קולות הנפילה הרמים של הקטיושות הדגישו פה ושם את הזמן החולף, והפגזים הישראלים הרעימו יום ולילה ללא הפסק. לא יכולתי לעבוד, הרגשתי את הפצצות כחלק מהווייתי, חשתי את האלימות שלהן ואת הטרגדיה האיומה והסבל שהם מביאות. תהיתי על הקונצנזוס שבאופן כל שהוא מאפשר לנו לגרום סבל כה רב לשכנינו. התשובה שאני שומע היא "אין לנו ברירה". "זוהי מלחמה צודקת". אותם קולות נשמעים בבירור גם בצד השני. לכן חיוני שנחפש את ההגיון שבכל זה.

Read more...

 

האמת הנאצלת הראשונה מאת: אג'האן סומדהו

There are no translations available.

תרגום: גיא גריצמן
מקור: The First Noble Truth–Ajahn Sumedho, From The Four Noble Truth

תורגם במסגרת פרויקט פעם בשבוע של בודהיזם בישראל.

האמת הנאצלת הראשונה עם שלושת ההיבטים הנלווים אליה היא: "יש סבל, דוקהה, דוקהה צריכה להיות מובנת, דוקהה הובנה".
זהו לימוד מיומן ביותר מכיוון שהוא מובע בנוסחה פשוטה שקל לזכור ומכיוון שזה תקף לכל דבר שאתה יכול לחוות, לעשות או לחשוב בקשר לעבר, ההווה או העתיד.

Read more...

 

הבּוֹדְהִיסַטְּוַה והאֲרְהַט: הולכים יחדיו יד ביד מאת: גיל פרונסדל

There are no translations available.

תרגום: כרמל שלו במסגרת פרויקט פען בשבוע של בודהיזם בישראל.

 

בגיל 21 כשהתחלתי את הכשרתי הבודהיסטית, לא היה לי עניין כלשהו בשחרור או בחמלה. לא היתה כל משיכה באידיאלים הבודהיסטיים הגדולים של הארהט (ארהנט בסנסקריט) הבודהיסטוה והבודהה. במקום זאת, לאחר שגיליתי עד כמה המדיטציה היתה מספקת כשנרגעתי אל תוך הרגע הנוכחי, התחלתי לתרגל בודהיזם בתור אמצעי להשיג נוכחות יותר שקטה בחיי. כמתרגל חדש של בודהיזם התחלתי למצוא איזו שהיא שלווה שהיתה משמעותית יותר מכל האופנים האחרים שבהם חוויתי את עצמי.

Read more...

 

הבודהה ואהבה מאת גיל פרונסדאל

There are no translations available.

מקור: The Buddha and Love, Gil Fronsdal
תורגם במסגרת פרויקט פעם בשבוע של בודהיזם בישראל

האם הבודהה אהב? אם היה מעבר לכל תשוקה, האם היה גם מעבר לאהבה? האם קיימת אהבה נטולת תשוקה? ואם כן, האם יש לה ערך כלשהו עבורנו?

Read more...

 

הבודהה ובעלי חיים

There are no translations available.

קישור לסרט העוסק בנושא של היחס לבעלי חיים בבודהיזם:

http://www.youtube.com/watch?v=S0MWAAykFuc&feature=youtu.be

 

הדרך כפולת השמונה של הבודהה מאת: גיל פרונסדל

There are no translations available.

תורתו של הבודהה מתארת נתיב נגיש לשחרור. הדימוי הבודהיסטי העתיק של הדרך נשען על הרעיון של מעבר מנוקה, המאפשר לעבור דרך מה שהיה אחרת יער בלתי עביר. בדיוק כפי שאדם מביא את כל גופו איתו כאשר הוא הולך בשביל ביער, כך מתרגל רוחני נכנס לנתיב של הבודהה על-ידי השימוש בכל ההיבטים של מי שהוא. אולם בעוד שהשביל הפיסי קיים, בין אם אנו הולכים עליו ובין אם לאו, הדרך של הבודהה קיימת רק בקשר שלנו עמה. אנו יוצרים את הדרך בפעילויות של תודעתנו, לבנו וגופנו. לימודי דרך הבודהה הינם אך מפות המראות כיצד אנו יוצרים את הדרך ככל שאנו מתקדמים.

Read more...

 

הדרכה למדיטצית אהבה

There are no translations available.

טיך נהאת האן

מדיטציה על טוב-לב אוהב
מי יתן ואהיה מאושר/ת, שלוו/ה וקל/ה בגופי וברוחי.
מי יתן ואהיה בטוח/ה וחופשי/ה מתאונות.
מי יתן ואהיה חופשי/ה מכעס, פחד, חרדה ומצבי תודעה לא-בריאים.

 

Read more...

 

היין והיאנג: האיזון בין עבודה רוחנית ופעילות חברתית מאת: טניסארה וקיטיסארו

There are no translations available.

ראיון עם המורים קיטיסרו וטניסרה:

גודמן: בודהיזם מדבר על חוסר היצמדות לענייניי העולם, ועל שחרור אפילו מהרצון להגשמה רוחנית. אבל האם גישה זו אינה סותרת את המעורבות והדאגה לקורה בעולמנו?

Read more...

 

הכרה בטעויות, התחלה חדשה

There are no translations available.

טיך נהאת האן

במלוא , הכבוד אנו פונים לעבר
שקיאמוני בודהה, כובש הייסורים,
כיוון שלא היינו יכולים לתרגל משך כל חיינו.
חיינו בשכחה משך זמן רב.
אנחנו גורמים לסבלנו אנו כיוון שאיננו מיומנים.
אנחנו מסונוורים מהתפיסות המוטעות שלנו במשך זמן רב.
גן הלב שלנו זרוע בהיצמדות, שנאה וגאווה.
בתוכנו יש זרעים של הריגה, גניבה, התנהגות מינית בלתי הולמת ושקר.
פעולותינו ודיבורנו היומיומיים גורמים נזק.
מעשים מוטעים אלה מהווים מכשול לשלווה ולשמחה שלנו.
מעכשיו נתחיל מחדש.

Read more...

 

הכתבים העתיקים ביותר של הבּוּדהיזם: סוּטוֹת מתוך הקנון הפאלי

There are no translations available.

קרן ארבל

סידְהַארְתְהַה גוֹטָמָה, אותו אדם בן המאה החמישית לפני הספירה, שהתעורר מתחת לעץ הבּוֹדְהִי בהודו וזכה בתואר ’בּודְּהַה‘, לימד את ההדרך לשיחרוּר מסבל במשך ארבעים וחמש שנה לתלמידיו המרוּבים באמצעות דרשות שנשא בפניהם.על פי המסורת הבודהיסטית, דרשות אלו שניתנו על ידי הבּודְּהַה בימי חייו, דוּקלמוּ במלואם באסיפה שנערכה לאחר כניסתו לנירוונה הסופית (כלומר, מותו) על ידי אַנַנְדַה, תלמידו הצמוד ועוזרו האישי, ובנוכחותם של חמש מאות אַרָהַנְטים (אלו שזכו לשיחרוּר).

Read more...

 

הנוכחות הקורנת של ההוויה

There are no translations available.

טניסארה

"בצל פריחת הדובדבן, אין ולו אחד שהוא זר" (איסה)

כאישה צעירה שהיתי באשראמים בהודו. לאחר שלושה חודשי מדיטציה אינטנסיבית, נסעתי עם קבוצת חברים ברכבת לבומביי. היה זה סוג של הלם לעזוב את שלוות האשראם, וללכת היישר לעבר החוויה המטלטלת של עיר שוקקת ומיוזעת זו. עם בוא הערב, תוך כדי שהמתנו להגעת הרכבת הבאה, החליטו חבריי ללכת לשוק, לקנות לנו מצרכי מזון למסע. הם הותירו אותי להשגיח על הציוד בפינת צומת פקוקה וצפופה מרוב מכוניות, משאיות, ריקשות, פרות והמוני אדם דוחפים ומפלסים דרכם בסבך החיים העמוס הזה. בעודי ניצבת, בהשתאות שקטה, סופגת את התמונה הצבעונית והכאוטית, הבחנתי בזוית עיני בגבר צעיר ללא רגליים, ישוב על לוח עץ עם גלגלים, מתקדם לעברי. היה זה מקבץ נדבות, ובהיותי המערבית היחידה באזור הייתי לו למטרה ברורה. במודעות שהיתה חדה מתמיד עקב חודשים של תירגול היה ביכולתי להבחין בסופת התגובות שגעשה בי.

 

Read more...

 

הנחיות למדיטציית ויפסנא מאת: ג'וזף גולדשטיין

There are no translations available.

תרגום: ישי גרשון (תורגם במסגרת פרויקט פעם בשבוע של בודהיזם בישראל).

מקור: Vipassana Meditation Instructions, Joseph Goldstein, Breath Sweeps Mind, A tricycle book, Riverhead book NY

שבו בנוחות כשגבכם ישר, אך לא נוקשה או מתוח. עצמו את עיניכם בעדינות והרגישו את תחושות הנשימה עם מעבר האוויר דרך הנחיריים או השפה העליונה. תחושות השאיפה מופיעות בפשטות ובטבעיות. שימו-לב לאופן שבו מופיעה הנשיפה. יתכן גם שתבחרו לחוש את תנועת החזה או הבטן שלכם כשהאוויר נכנס או יוצא מגופכם.

Read more...

 

הנחיות לתרגול חמלה מאת: שיילה קתרין

There are no translations available.

 

תרגום: יעל לוי
מקור: Loving Kindness and Compassion- Shaila Catherine - http://blog.imsb.org/?p=418

לא רק אחרים הם שכואבים; כל אחד מאתנו גם הוא זקוק לחמלה. חמלה-עצמית היא בסיס הכרחי לכל התפתחות אישית אמיתית.

Read more...

 

הצהרת מורי ומורות הדהרמה בישראל בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני

There are no translations available.

לגשר על הפער- הצהרת מורי ומורות הדהרמה בישראל בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני

מטרתה של הדהרמה היא להביא קץ לסבל. כמתרגלי דהרמה אנו שואפים להבין את הסבל טוב יותר; להתוודע לסיבות לסבל ולפעול להביא לסיומו – בתוכנו ובעולם הסובב אותנו.

Read more...

 

הקשבה עמוקה ודיבור אוהב מאת: תיק נאהת האן

There are no translations available.

מתוך מודעות לסבל הנגרם כתוצאה מדיבור לא מודע ומחוסר היכולת להקשיב לאחרים, אני נודר לטפח דיבור אוהב והקשבה עמוקה על מנת להביא אושר ושמחה לאחרים ולהקל על סבלם.

Read more...

 

הרהורים על ריכוז נכון מאת: מרסיה רוז

There are no translations available.

שאל הבודהה: "מהו הרווח שיביא פיתוח הריכוז? התודעה מתפתחת. ומהו הרווח שמביא פיתוח התודעה? החמדנות ננטשת. "ומהו הרווח שמביא פיתוח תובנה? חכמה מתפתחת. ומהו הרווח שמביא פיתוח חכמה? הבורות ננטשת לחלוטין."

Read more...

 

השלמות של הנדיבות מאת: שרון זלצברג

There are no translations available.

תרגום: כרמל שלו
מקור: בקישור זה

תורגם במסגרת פרויקט פעם בשבוע של בודהיזם בישראל.

טיפוח הנדיבות הוא ההתחלה של התעוררות רוחנית. לנדיבות יש עוצמה אדירה מכיוון שהיא עולה מאיכות פנימית של הרפייה. היכולת להרפות, להיכנע, לוותר, ולתת בנדיבות – כולן נובעות מאותו מקור, וכשאנחנו מתרגלים נדיבות, דאנה, אנו יוצרים פתח לאיכויות האלה בתוך עצמנו. הרפייה נותנת לנו חירות עמוקה ודרכים אוהבות רבות כדי לבטא אותו חירות. נדיבות היא ההתחלה של הדרך. כאשר לימד הבודהה, הוא תמיד התחיל עם נדיבות.

Read more...

 

השקפה נבונה מאת: רודני סמית'

There are no translations available.

תרגום: רונה משיח במסגרת פרויקט פעם בשבוע של בודהיזם בישראל.

 

Read more...

 

השקפה נכונה– נקודת הקרירות מאת אג'אהן צ'ה

There are no translations available.

תרגום: אפרת גבאי במסגרת פרויקט פעם בשבוע של בודהיזם בישראל.

תרגול הדהרמה מנוגד להרגלים שלנו, האמת נוגדת את תשוקותינו, כך שישנו קושי בתרגול. חלק מן הדברים שאנו מבינים כשגויים עשויים להיות נכונים, בעוד שדברים שאנו מקבלים כנכונים עשויים להיות שגויים. מדוע זה כך? איננו רואים ברור את האמת משום שתודעתנו נמצאת בחשיכה. למעשה איננו יודעים שום דבר ולכן אנו הולכים שולל אחר שקרים של אנשים. הם מצביעים על מה שנכון כשגוי ואנו מאמינים לכך; על מה ששגוי הם אומרים שזה נכון, ואנו מאמינים לכך. הסיבה לכך היא שאנחנו עדיין איננו אדונים לעצמנו. מצבי הרוח שלנו מרמים אותנו בקביעות. אל לנו לקחת תודעה זו ודעותיה כמדריך, כיוון שהיא איננה יודעת את האמת.

Read more...

 

התבוננות בדרמה של החיים (משל הצייר) מאת: מאיר זוהר

There are no translations available.

ערות היא החופש לפגוש כאן ועכשיו את הדברים כהווייתם, החופש להיות נוכחים-מודעים בלב החיים, פשוט להיות קשובים – ערות היא החופש באמת להבין ולאהוב את החיים; אבל ללא ערות אנחנו לא באמת מבינים את עובדות החיים, ולכן אנחנו סובלים – אנחנו פוחדים ובודדים, מתוסכלים ולא מסופקים;

Read more...

 
More Articles...