התהוות מותנית כובלת ומשחררת- ריטריט לימוד ותרגול בהנחיית קרן ארבל ובועז עמיחי במנזר האחיות בעין כרם

13/05/2021 to 18/05/2021
Event category: 
Start time: Thursday 10:00
End time: Tuesday 17:00

 

"התהוות מותנית כובלת ומשחררת": 

ריטריט תרגול ולימוד

בהנחיית בעז עמיחי וקרן ארבל

6 ימים 13 – 18 במאי 2021
מנזר האחיות ציון, עין כרם, ירושלים
 
תרגול המדיטציה הבודהיסטית מבוסס על מסורת בת 2500 שנה, אשר הועברה ממורה לתלמיד, בעל פה ובכתב. הטקסטים המוקדמים ביותר נשתמרו בשפת הפאלי, כחלק מהקאנון המוקדם של דברי הבודהה. טקסטים אלו מפרטים הן את עקרונות התרגול והן את תפיסת העולם הבודהיסטית.  טקסטים מאוחרים יותר נכתבו בסנסקריט, ומביאים עימם פרשנויות ונקודות מבט נוספות. 
בריטריט זה נשלב בין תרגול בישיבה והליכה ולימוד של טקסטים שונים שיעשירו את התרגול. 
בכל יום יוקדש פרק זמן של שעתיים ללימוד של הדהמה והנחיות לתרגול. 
 
הריטריט יתקיים בשתיקה
 
 
 
למי מיועד הריטריט:
הריטריט מיועד למתרגלות/ים עם ניסיון של שנתיים לפחות בתרגול מדיטציה אשר ישבו לפחות ריטריט אחד של שבוע בשתיקה, או 3 סופי שבוע בשתיקה, ויש להם/ן היכרות טובה עם התיאוריה הבודהיסטית.
הריטריט לא מתאים כמפגש ראשוני עם המסורת. אם אתם לא בטוחים אם יש לכם רקע מתאים, מלאו את טופס ההרשמה את הניסיון שיש לכם ובקשו בהערות שנחזור אליכם, וכך נעשה. 
שתיקה וטלפונים:
במהלך הריטריט יהיו פרקי זמן של לימוד והנחיות. הריטריט יתקיים בשתיקה, כדי לאפשר ללימוד לחלחל פנימה. השתיקה תכלול את כל מרחב הריטריט, כולל אולם המדיטציה, החדרים וחדר האוכל. 
בתחילת הריטריט נאסוף מכולם את מכשירי הטלפון הניידים, ונשמור אותם עבורכם בחדר נעול ובטוח. איסוף הטלפונים נועד לאפשר לכולנו להתפנות לענייני הסדנה, ולהניח בצד את ענייני היומיום. אתם מוזמנים מאד להשאיר את מספר הטלפון של מיכל, מנהלת הקורס, כמספר חירום, ובמקרה הצורך נעביר לכם מיידית כל הודעה שתתקבל (מיכל 054-7460210 )
 

עלויות

עלות הריטריט ל-6 ימים:
המחיר כולל, מלבד הלינה, את כל הארוחות, והשימוש באולם ושאר הוצאות הריטריט. המחיר אינו כולל שכר הוראה למורים.
 
לאדם בחדר זוגי - 1800 ש"ח לאדם.
את התשלום על החדרים נאסוף במזומן בתחילת הריטריט. במקרה הצורך תהיה אפשרות לשלם בכרטיס אשראי במשרד הקבלה, אך יעזור לנו אם תגיעו עם מזומן.
במידה ובסיום ההרשמה ייוותרו חדרים, הם יימסרו למי שיבקש חדר יחיד, על פי סדר ההרשמה (מחיר לאדם בחדר יחיד 2100 ₪)
 
דאנה למורים: 
על פי המסורת המוכרת, בסיום הריטריט תינתן אפשרות להשאיר מנחה כספית למורים כל אחד כפי רצונה/ו ויכולתה/ו. 
את המנחה ניתן להשאיר במזומן או בצ'קים. ניתן לקבל קבלות אישיות על התרומה. תרומה זו הינה השכר היחיד שמקבלים המורים עבור ריטריט זה.
ארוחות: 
ארוחות הבקר והצהריים יוגשו בחדר האוכל של המנזר. הארוחות הן צמחוניות, בריאות ומשביעות. לא ניתן לבקש תפריטים מיוחדים ממטבח המנזר.
בערב תוגש רק ארוחה קלה, של פירות ירקות ולחם עם ממרחים במועדון. 
 

מה להביא?

חדרי המנזר מצוידים היטב במצעים ומגבות. לרשותנו יעמוד מטבחון ובו פינת קפה שנדאג לצייד אותה בדרוש לשתייה קרה וחמה.
כדאי להביא: כרית מדיטציה טובה (במקום יש שפע של כסאות למי שצריך), כוס נסגרת, שאל או שמיכה קלה למקרה שנפעיל מזגן, או לצינת הבקר והערב הירושלמים. מחברת וכלי כתיבה למעוניינות/ים.
 

הרשמה:

הרשמה ראשונית תעשה בטופס ההרשמה למטה. 
בכל עניין, שאלה או בירור ניתן לפנות למנהלת הקורס, מיכל יון, במייל miciyon@gmail.com 
 
בכל מקרה בו נרשמתם ונאלצתם לבטל, אנא הודיעו למיכל מיידית. 
 
 

על המורים:

ד“ר קרן ארבל - לומדת מתרגלת וחיה את המסורת הבודהיסטית משנת 1997. קרן מלמדת בעמותת תובנה ובמסגרות נוספות, והיא ממייסדי ומורי נלנדה – בית הספר ללימודים גבוהים בבודהיזם. מחברת הספרים "דברי הבודהה": תרגומים מתוך הכתבים הבודהיסטים המוקדמים ו - Early Buddhist Meditation: The Four Jhanas as the Actualization of Insight.
לאתר של קרן. http://kerenarbel.com/
 
ד"ר בעז עמיחי - לומד ומלמד בודהיזם כשלושים שנה. חוקר של כתבי מדיטציה קדומים בסנסקריט, מורה במסורת הטיבטית, עוסק בליווי רוחני והמורה הראשי בתכנית שותפים למסע. ממייסדי ומורי נלנדה – בית הספר ללימודים גבוהים בבודהיזם. 
 
נשמח לראותכן/ם, 
קרן ובעז