"Establishing Mindfulness (Sathipathana)" practice and study retreat with Keren Arbel and Boaz Amichai

07/06/2019 to 12/06/2019
Event category: 
The teacher: 
Teacher Name:
Keren Arbel
Start time: Friday 10:00
End time: Wednesday 17:00

"ביסוס המודעות" (סטיפטהאנה)

ריטריט תרגול ולימוד

בהנחיית קרן ארבל ובעז עמיחי

6 ימים: 7-12 ביוני

מנזר האחיות ציון, עין כרם, ירושלים

 
 
 
תרגול המדיטציה הבודהיסטית מבוסס על מסורת בת 2500 שנה, אשר הועברה ממורה לתלמיד, בעל פה ובכתב. הטקסטים המוקדמים ביותר נשתמרו בשפת הפאלי, כחלק מהקאנון המוקדם של דברי הבודהה. טקסטים אלו מפרטים הן את עקרונות התרגול והן את תפיסת העולם הבודהיסטית.  טקסטים מאוחרים יותר נכתבו בסנסקריט, ומביאים עימם פרשנויות ונקודות מבט נוספות. 
 
 
בריטריט זה נשלב בין תרגול בישיבה והליכה ולימוד ה"דרשה על ביסוס תשומת הלב" (סטיפטהאנה סוטה) וטקסטים אחרים שיעשירו את התרגול. בכל יום יוקדש פרק זמן של שעתיים ללימוד של הדהמה ושיחה.
הריטריט יתקיים בשתיקה. 
 
 
למי מיועד הריטריט:
 
הריטריט מיועד למתרגלות/ים עם ניסיון של שנתיים לפחות בתרגול מדיטציה אשר ישבו לפחות ריטריט אחד של שבוע בשתיקה, או ארבעה סופי שבוע בשתיקה, ויש להם/ן היכרות טובה עם התיאוריה הבודהיסטית.
הריטריט לא מתאים כמפגש ראשוני עם המסורת. אם אתם לא בטוחים אם יש לכם רקע מתאים, מלאו את טופס ההרשמה את הניסיון שיש לכם ובקשו בהערות שנחזור אליכם, וכך נעשה. 
 
 
עלות הריטריט ל-6 ימים:
מחיר כולל, מלבד הלינה, את כל הארוחות, והשימוש באולם ושאר הוצאות הריטריט. המחיר אינו כולל שכר הוראה למורים.
לאדם בחדר יחיד - 2400 ש"ח לאדם (מלאי מוגבל של חדרי יחיד אשר יינתנו על פי סדר הבקשות. רק בימים האחרונים לקראת הריטריט נדע כמה חדרי יחיד עומדים לרשותנו ולכן לא נוכל להתחייב על כך).
לאדם בחדר זוגי - 2000 ש"ח לאדם.
לאדם בחדר משותף (בין 3 ל 4 אנשים בחדר) 1800 ש"ח לאדם.
 
 
דאנה למורים: 
על פי המסורת המוכרת, בסיום הריטריט תינתן אפשרות להשאיר מנחה כספית למורים כל אחד כפי רצונו ויכולתו. 
את המנחה ניתן להשאיר במזומן או בצ'קים. ניתן לקבל קבלות אישיות על התרומה. תרומה זו הינה השכר היחיד שמקבלים המורים עבור ריטריט זה.
 
 
לטופס הרשמה ראשוני כאן:
 
ד"ר בעז עמיחי
לומד ומלמד בודהיזם כשלושים שנה. ממקימי עמותת ידידי הדהרמה, חוקר של כתבי מדיטציה קדומים בסנסקריט, מורה במסורת הטיבטית, ועוסק בליווי רוחני.
לאתר של בעז: http://tibeti.blogspot.com/

Hosts and assistants

מתרגלת לומדת וחיה את הדרך הבודהיסטית משנת 1997, אז פגשה לראשונה את מדיטציית הויפסנא בהודו. מאז למדה ותרגלה עם מורים רבים במסורת הבודהיסטית בארץ ובעולם. משנת 2010 קרן מקדישה חודשיים בשנה לריטריטים ארוכים של התבודדות ותרגול.‎ קרן מלמדת דהרמה, מיינדפולנס ומדיטציית ויפסנא בעמותת תובנה, ב"נלנדה": מרחב ללימוד ותרגול הדרך הבודהיסטית, ובמסגרות נוספות. היא בעלת תואר דוקטור בלימודי בודהיזם. האימון המדיטטיבי האישי, לצד השיח המתמשך עם החכמה הבודהיסטית והרלוונטיות שלה לחיינו כאן ועכשיו, מנחים את דרכה ואת אופן הוראתה. קרן שמה דגש על גישה מלאת סקרנות, גמישות ושמחה בתרגול המדיטציה ועל הרלוונטיות של תרגול זה...
Keren has been immersed in Buddhist practice since 1997, practicing with variety of teachers in Asia and the West. Keren also holds a PhD in Buddhist Studies. Keren teaches workshops and retreats on mindfulness and insight meditation (vipassana), loving kindness (metta) and Buddhist wisdom at the Israeli Insight Meditation Society (“Tovana”). She is a co-founder and a teacher at “Nalanda“: an Israeli Buddhist institute dedicated to contemplative study of the Buddhist path. In her dharma practice she is drawn to periods of seclusion and intensive practice. Since 2010 Keren dedicates two...