תבונת הלב - קורס העמקה - תרגול גמישות רגשית וחמלה עצמית - שישה מפגשים מ-28 לינואר

תבונת הלב, קורס חורף
תכנית לימוד לגילוי וטיפוח גמישות רגשית וחמלה עצמית, בשילוב חכמת התרגול של הפסיכולוגיה הבודהיסטית וכלים מפסיכולוגיה מערבית
(קורס העמקה המתבסס על MBCL - Mindfulness Based Compassionate Living*, ועל מסורת התרגול של תיך ניית האן**).
בסטודיו חדש ונעים בלבונטין 3, תל אביב (יש חניה באזור בערבים וגם חניון סמוך - חניון החשמל ברחוב לבונטין).
בהנחיית חגית הרמון***
שישה מפגשים בני שלוש שעות בתאריכים: 28 לינואר, 2019; 4,11,18,25 לפברואר, 4 למרץ. תאריך למפגש נוסף - שביעי - של תרגול שקט, ייקבע יחד עם המשתתפים.

זהו מחזור נוסף, חורפי, של הקורס הנפלא הזה, לטובת כל מי שרוצה להעמיק את התרגול והלימוד, ולהיות הקליאנה מיטרה (חבר.ה אוהב לדרך) הכי טוב.ה של עצמו או של עצמה, כמו גם של אחרים.

תרגול בסיסי של תשומת לב נכונה (מיינדפולנס) מקנה יכולת רגיעה, יצירת מרחב פנימי בטוח וידידותי, ושחרור מתגובתיות. הוא גם פותח מרחב להכרה יסודית ומעמיקה יותר של עצמנו מתוך שהייה במיידיות של החוויה שלנו. על בסיס התרגול הזה ניתן להעמיק את ההבנה של עצמנו ושל שורשי התגובות וההרגלים שלנו, ולטפח באופן מובנה ואקטיבי מצבי תודעה חלופיים ומיטיבים ויכולת גדולה יותר של ויסות רגשי.
ההעמקה והטיפוח המוצעים בקורס נעשים על ידי זיהוי ותרגול איכויות של חמלה, טוב לב אוהב, השתוות הנפש וראייה חיובית, מתוך מודעות לכוחות השונים הפועלים בנו, הישרדותיים ואחרים, ולהרגלי חשיבה, תפיסה והתנהגות שאימצנו ומתוך האמון ביכולת שלנו לשנותם ולנתבם מחדש.
אי אפשר להפריז בחשיבותה של חמלה עצמית כפוטנציאל אדיר ומרפא הטמון בנו, כמענה לשיפוט עצמי וכבסיס לתחושת שלמות, יציבות ואמון בעצמנו. אנחנו, פעמים רבות, המבקר הכי קשוח של עצמנו. החלפת שיפוטיות, עצמית ובכלל, בטוב לב אוהב ובחמלה, ככוח מניע, הוכחה כגורם שמגביר שביעות רצון ושלווה בחיינו, ומפחית חרדה ודאגות. נוכחות כזו, הנטועה בשהייה ברגע ההווה, מאפשרת יחסים פוריים ועשירים יותר עם סביבתנו, כיוון שאנחנו מצויים יותר בתוך החוויה המיידית, ופחות בקונסטרוקציות מנטליות שאנחנו בטעות מזהים כמציאות.
לכישורים האלה יש איכות מרחיבת לב, שמגדילה את החופש והחיוניות שלנו.

בסדנה נכיר את המערכות לוויסות רגשות והדרכים לתעל אותם באופן מותאם והרמוני על ידי טיפוח גישה חומלת כלפי עצמי ואחרים והחלשה של דפוסי מאבק (איום ופחד), ביקורת עצמית, ותחרות (הישגיות יתר) שמופעלים באופן מוגזם ומזיק.

מה כולל הקורס?
הקורס יכלול שישה מפגשים בני שלוש שעות ללימוד ותרגול תשומת לב, חמלה וחכמה רגשית ומפגש נוסף, חד-פעמי של תרגול שקט.
כל מפגש יכלול תרגול מונחה, לימוד ושיתוף.
יינתנו המלצות לתרגול בבית, חוברת והקלטות שמע עם הנחיות.
מומלץ להקדיש בכל יום 45-30 דקות לתרגול וללימוד ביתי.

למי מיועד הקורס?
הקורס פתוח למי שיש להם נסיון כלשהו בתרגול מדיטציה/תשומת לב/מיינדפולנס, ולבוגרי קורס MBSR - כקורס המשך והעמקה.
(ההרשמה לקורס מותנית בשיחה מקדימה עם המנחה).

עלות הקורס:
1100 ש"ח (לשבעה מפגשים) (אפשרות לתשלומים).

ליצירת קשר: חגית 0586980981, hagitharmon@yahoo.com.
פתיחת הקורס מותנית במספר משתתפים/ות מינימאלי.

קישור לטופס הרשמה: https://goo.gl/forms/ZGyo4TiVYgKMhGrd2

*מבוסס על תכנית שפותחה ומיושמת על ידי פריץ קוסטר ואריק ואן דן ברינק שגם פירסמו ספר בעל אותו שם.
** https://plumvillage.org/about/thich-nhat-hanh/
***חגית הרמון חייתה כנזירה כ-12 שנה בקהילת תרגול תשומת הלב (mindfulness practice center) בפלאם ווילאג' (Plum Village), בהדרכתו של מסטר הזן טיך ניית האן (Thich Nhat Hanh) והוסמכה על ידו כמורת מיינדפולנס. הוכשרה גם כמורה ל- MBCL - תכנית המדגישה חמלה וחכמה רגשית המבוססות על תרגול מודעות והמשלבת מדיטציות מעולם הבודהיזם עם מחקרים ופסיכולוגיה מערביים

שם כותב ההודעה: 
חגית הרמון